Houten fietsen Renovo

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Schitterende houten fietsen van Renovo, hypermodern gemaakt. Als fietser en houtbewerker sta ik er bij te kwijlen :D. Het is voor ons wat ongewoon, maar vroeger waren vliegtuigen, auto chassis etc allemaal van hout gemaakt.

jaap


 
Laatst bewerkt:

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Ben deze zomer in het Husqvarna museum in zweden geweest. Staan ook genoeg fietsen en het inspireerde mij dat een van mijn volgende projecten het maken van houten spatborden, kettingkast etc wordt. Er waren ook houten velgen met stalen spaken luchtbanden. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze nou zo een houten velg maken waarop een luchtband past. Geweldig om te zien hoe vroeger dingen net even wat anders gemaakt werd en dat daar tegenwoordig heel erg tegenop gekeken wordt met de vraag hoe ze vroeger dingen konden maken waar nu veel haren op het hoofd weggekrabt voor worden. Ben eigenlijk wel benieuwd wat de houtsoorten zijn de ze voor deze fietsen maken. Het moet toch iets flexibel zijn.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.