dakkapel boeiboorden sierlijsten ??

MIKE

Actieve deelnemer
13 mrt 2011
39
0
Hi

we zijn bezig een dakkapel teplaatsen/maken mij
nu was in 1e instantie de bedoeling boeiboorden etc van kunststof
maar nu had ik graag zo'n sierlijst er aan dus zal het misschien toch wel hout moeten gaan worden
maarja welke hout soort is geschikt? red cedar of iets anders?
of weet iemand of zoiets ook in goeie kunstof bestaat (bespaart weer schilderen ;) )

enkele-boeiboord-met-sierlijst.jpg


iets in deze stijl dus

Gr,

mike
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
meranthi is mischien een optie en anders moet je een zachte kunstof soort nemen die je kan frezen succes gr leroy
 

Den44

Nieuw lid
24 mei 2012
7
0
48
Almere
Red Cedar zou ik niet nemen, gaat wel lang mee maar werkt best wel in de zon. Plus dat je het goed moet behandelen anders wordt het grijs en dat zou zonde zijn van je werk. Zou den ik ook voor Meranti gaan zoals mijn voorganger zei.

Grt. Den
 

TimmerwerkTV

Nieuw lid
8 mei 2012
8
0
ik zou juist wel weer red cedar boeidelen gebruiken.. ik gebruik deze altijd, en indien deze dekkend afgewerkt
worden, geen probleem met werking.. Meranti is veel te zwaar, hard, moeilijk af te werken en werkt naar mijn mening juist weer wel heel erg in die afmetingen 18x 220-300mm (schotelen).. Verder zijn er standaard kroonlijsten te vinden ( ik haal ze bij mijn houtleverancier Koninklijke Jongeneel) en die zijn gemaakt om op houten boeidelen te monteren. Er zit een soort van lip aan.. aan de bovenkant kan er dan mooi een zinken kraal overheen..

succes!
 

MIKE

Actieve deelnemer
13 mrt 2011
39
0
ik zou juist wel weer red cedar boeidelen gebruiken.. ik gebruik deze altijd, en indien deze dekkend afgewerkt
worden, geen probleem met werking.. Meranti is veel te zwaar, hard, moeilijk af te werken en werkt naar mijn mening juist weer wel heel erg in die afmetingen 18x 220-300mm (schotelen).. Verder zijn er standaard kroonlijsten te vinden ( ik haal ze bij mijn houtleverancier Koninklijke Jongeneel) en die zijn gemaakt om op houten boeidelen te monteren. Er zit een soort van lip aan.. aan de bovenkant kan er dan mooi een zinken kraal overheen..

succes!



hi

neem aan dat je deze zaak bedoeld http://www.jongeneel.nl ?
zitten ook bij ons in de buurt een dezer dagen eens langs gaan.
ik wil de kroonlijsten idd klaar kopen .

ze hebben ook multieplex voor de boeiboorden zal me daar eens laten adviseren wat het beste is.


gr,

mike
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.