Scheer bovenfrees, waar vind ik frezen?

cracktor

Actieve deelnemer
27 jan 2011
106
0
Amsterdam
www.artwooddesign.nl
Hallo, heb een scheer bovenfrees op de kop getikt. Maar ben nu al een tijdje aan het zoeken, echter kan nergens freesjes vinden die erin passen. Er zit namelijk een schroefdraad aan/in.
heeft iemand anders hier een scheer bovenfrees of weet iemand waar ik terecht kan voor frezen?
Alvast bij voorbaat dank :p
 

RvB

Actieve deelnemer
13 feb 2012
151
0
Kan het soms zijn dat de spantang gewoon ontbreekt?

Gr rick
 

markvanzee

Actieve deelnemer
4 okt 2011
469
1
langerak
bij cmt kun je ze krijgen, en ook bij hans koch (hanskochgmbh.de/shop)
bij laatstgenoemde kun je ook spantanghouders kopen voor op je frees

trouwens goede aankoop, scheer is een merk welke maschines van zeer hoge kwaliteit levert die nog steeds geproduceerd worden in duitsland.

zomaar voor de nieuwsgierigheid, welk model heb je ?
 

cracktor

Actieve deelnemer
27 jan 2011
106
0
Amsterdam
www.artwooddesign.nl
snelle reacties! ik heb de HM 14 (1200 wat)
Op een sticker vd keuring staat 11/95.. Dus dan zou die 20 jaar oud kunnen zijn?
Kan je ook een spantanghouder kopen waardoor je de meer gangbare 8mm schacht frezen kan gebruiken?

- edit: ik heb dus nodig een 'Spannzangenträger mit M10 ' en een 'Spannzange 8 mm'
oftewel: een spantanghouder + een spantang. En dan kan ik dus de meer gangbare frezen gebruiken??
 

markvanzee

Actieve deelnemer
4 okt 2011
469
1
langerak
zou best kunnen van die 20 jaar.

je kan inderdaad met de 8 mm spantang freesjes van 8 mm pakken, die zijn trouwens ook goedkoper en makkelijker te krijgen dan de freesjes met inwendige schroefdraad die op de scheer bovenfrezen moeten.

ik denk inderdaad dat je een spantangdrager met m10 nodig hebt maar check voor de zekerheid even de diameter van de as van je frees

groetjes,

mark van zee
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.