TENDOTOOLS

tomwyckhuys

Nieuw lid
16 apr 2009
13
0
Ik ben van plan om mij een lamellenfrees te kopen.
De prijzen verschillen van 80 euro tot 500 euro of meer.
Het merk TENDOTOOLS maakt zeer veel machines voor de houtbewerker.
Ik kende dat merk niet en de prijzen vallen goed mee.
Heeft er iemand ervaring met TENDOTOOLS machines en is de kwaliteit goed?
Gebruikt iemand de lamellenfrees TT600 van tendotools en wat vinden jullie ervan?
Als iemand een ander merk kan aanbevelen die prijs kwaliteit goed is, is dat natuurlijk ook goed.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
hallo medehoutbewerker

tendotools maakt goed gereedschap voor een fractie van de reguliere prijs. mijn vaste leverancier is erg te spreken over tendotools. mocht je een dergelijke machine nodig hebben dan wil ik wel eens informeren voor de prijs.


groetjes

rick
 

stefke

Actieve deelnemer
21 mrt 2009
251
11
Hoi Tom,
ik heb zelf een combinee van tendotools, en dat trekt op niet veel.
Overal speling op , de gradenverdeling is helemaal niet juist .Het spouwmes stropt vanaf je iets zaagt van een 12mm.Nu is deze machine van 2001 en zat de man nog in een garage met "showroom". Vandaag is dat een grote zaak , dus misschien betere kwaliteit.
http://www.dynamicdeezign.be/cgi-bin/forenserver/foren/F_0177/cutecast.pl?forum=4&thread=109
Hier zijn ze er ook niet echt over te spreken .
Zo zie je maar : twee reacties twee verschillende meningen , wat is een forum leuk :D
 

nol

Actieve deelnemer
2 jan 2009
163
6
Mijn advies is: koop iets van een goed merk, als het dan wat ouder is maakt niet uit, want kwaliteit blijft kwaliteit en een plezier om mee te werken.
Een paar jaar terug heb ik een heel oud model lamellofrees (zwarte uitvoering) gekocht van het merk lamellovoor 50 euro. Deze is nog steeds zonder speling en je kunt er dus perfecte verbindingen mee maken en ik gebruik hem vaak.
 

Hubert.

Actieve deelnemer
21 mei 2008
300
0
Krimpenerwaard
In mijn eeuwigdurende kruistocht kwam ik vanmiddag weer eens op de website Machine Handel Brabant.
waar ik de volgende tekst zag staan :roll:
zelfs de importeur heeft er blijkbaar geen vertrouwen in :?:

Klik hier voor DE WEBSITE VAN TENDOTOOLS Wees voorzichtig met het kopen van TENDOTOOLS Machines het is CHINEESE Kwaliteit Service en Garantie >>>>
 

GvdW51

Actieve deelnemer
5 jan 2009
100
0
Hubert. zei:
Klik hier voor DE WEBSITE VAN TENDOTOOLS Wees voorzichtig met het kopen van TENDOTOOLS Machines het is CHINEESE Kwaliteit Service en Garantie >>>>

Wat Machine handel Brabant betreft,deze mensen moeten zich schamen om deze tekst te plaatsen :oops: Ik heb onlangs ervaren dat deze firma zich zeer onbehoorlijk (schofterig )gedraagd tegen over nieuwe klanten.Na meerdere malen op de website geprobeerd een aankoop te doen en nooit is gelukt (mandje werkt niet :?: ),zelfs geen respons op diversen mails.Een dagje vrijgenomen om naar Roosendaal (160KM :!: )te reizen om het een en ander te bekijken en het aanschaffen van wat frees gereedschap.Aan gekomen in Roosendaal tot mijn grote schrik de winkel leeg :x .Het personeel wat er liep waren aan het overhuizen .Geen enkele vermelding in de nieuws brief gehad :?: Ik kreeg als antwoord `mot je maar van te voren bellen`Daar konden we het mee doen ,en de groeten :mrgreen: Na een boze mail te hebben gestuurd werd ik door verwezen naar de importeur in België.Op uitnodiging van de importeur (open dagen)die zondag naar Lier in België gereden
en door de firma Tendotools hartelijk met een drankje en hapje ontvangen.Na de hele collectie met uit gebreide uitleg te hebben bekeken en het hele verhaal te hebben verteld,blijkt dat Machine handel Brabant in vette onmin ligt met de importeur :cry: de breuk is van dien aard dat ze nu alles vanuit België gaan uitleveren :idea: Duidelijk nu ook waarom Machine handel Brabant met deze tekst verschijnt op hun Tendotools site .Wat de kwaliteit van het merk Tendotools betreft ,blijf toch wat wil je er voor uitgeven :!: De standaard kleine combi`s zien er een beetje popperig uit.Niet alles is `Chinees`.De professionele serie `Revolutie`ziet er (groot) en degelijk uit , maar knap aan de prijs .Het boor-freesgereedschap en zaagbladen zijn van Franse makelei ( http://www.isocele-france.com )en van professionele kwaliteit en prijs :!:De firma is klantvriendelijk .Gedeelte van het bestelde netjes per post zonder verzendkosten nagestuurd :cool:

Geurt.


--------------niemand is onbekwamer dan een timmerman zonder hamer-----------
 

Hubert.

Actieve deelnemer
21 mei 2008
300
0
Krimpenerwaard
GvdW51 zei:
Hubert. zei:
Klik hier voor DE WEBSITE VAN TENDOTOOLS Wees voorzichtig met het kopen van TENDOTOOLS Machines het is CHINEESE Kwaliteit Service en Garantie >>>>

Wat Machine handel Brabant betreft,deze mensen moeten zich schamen om deze tekst te plaatsen ..........................................................................................nagestuurd :cool:

Geurt.


--------------niemand is onbekwamer dan een timmerman zonder hamer-----------


Ik koop nooit meer wat bij MHB, heb er 1x een paar dingetjes besteld.
waaronder 2 lange serejointen van 2.5m, beloofde levertijd was 3 weken. Na 4 maanden wachten en bellen (gezellig aan de telefoon die jongens) waar ze bleven lagen ze onverwachts in m'n schuur terwijl ik alweer vergeten was dat ik ze besteld had. :roll:
Ik had wegwerp messen besteld voor m'n vandikte bankje, type nummer opgegeven en netjes betaald. Krijg ik herslijpbare op gestuurd :roll:
 

wim

Nieuw lid
9 jun 2009
3
0
ik werk ondertussen al een aantal jaren met de machines van tendotools en ik ben er heel tevreden over ik heb ondertussen al een volledige schrijnwerkerij uitgebouwd met hun machines. ik behoor ondertussen tot hun vast clienteel dat ik ook aanwezig was op hun opendeur en het weer niet kon laten om iets bij aan te schaffen
 

marco

Actieve deelnemer
30 mrt 2009
180
0
Weet iemand of Tendotools ook in NL te koop is in een winkel of webshop?
 

GvdW51

Actieve deelnemer
5 jan 2009
100
0
marco zei:
Weet iemand of Tendotools ook in NL te koop is in een winkel of webshop?

Bij serieuze interesse van Tendotools gereedschap is het de moeite waard (eigen ervaring ) om een keer richting Lier in België te rijden.( eerste zondag van de maand geopend van 10.00 tot 15.00 uur :idea: ).De importeur in Nederland ( Machine handel Brabant ) is denk ter ziele :?: In het noorden van Nederland zit een Tendotools verkoper,de Firma Nieboer. http://www.nieboertechniek.nl .Veel succes ermee ;)


Geurt

-----niemand is onbekwamer dan een timmerman zonder hamer-----
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
marco

tendotools zou ik kopen bij leeuwbouw,zwolle. goede service en prijs. ik kan je eventueel wel ik contact brengen met hun(mijn vaste leverancier voor gereedschappen)

rick
 

SkillZz

Nieuw lid
1 okt 2009
16
0
Je kunt ook rechtstreeks bij tendotools bestellen (tendotools.nl ik wil geen reclame maken maar dan weet je de site ) ze hebben trouwens wel veel machines op de site staan dus keuze zat.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.