Stel me nogmaals voor!

Guus'56

Actieve deelnemer
9 jan 2012
63
0
Apeldoorn
Hallo allemaal,

Ik had me al eerder voorgesteld, maar nog niets van mijn werk laten zien. Ik heb jarenlang als hobby meubels gemaakt maar ben nu een beetje de 'artistieke' kant opgegaan. Ons huis staat vol met zelfgemaakte meubels maar een paar gesneden beelden kunnen er altijd nog wel bij! Ik ben met 2 poezenbeelden bezig waarvan foto's hierbij afgedrukt. In vergelijking met meubels maken is het weer een hele andere tak van sport om uit een stuk hout een object tevoorschijn te zagen, beitelen, gutsen, raspen en schuren. Het bevalt me echter hartstikke goed. Het is creatief, inspannend maar tegelijk ook ontspannend en zelfs rustgevend. Ik ben lid geworden van een atelier waar je met 'soortgenoten' kunt werken, wat heel gezellig en leerzaam is. Ik ben van plan nog veel meer beelden te maken en zal ze hier ook laten zien. Het gaat alleen niet zo snel want er gaat ontzettend veel tijd zitten in zo'n beeldje. Hout heb ik gekocht bij de Arnhemse Fijnhouthandel, gereedschap in Zutphen bij de Beeldhouwwinkel en in Arnhem bij Baptist. Stuk voor stuk Walhalla's voor de houtliefhebbers. Je kunt je geld hier goed kwijt :oops: . Wil binnenkort ook nog een keer naar de houthandel in Loenen. Zijn er hier nog meer houtsnijders?

11aj2ug.jpg

73craa.jpg

2ltmxye.jpg

123wjys.jpg
 

Typhke

Actieve deelnemer
9 jan 2012
73
0
Chapeau! Heel knap werk! Zeker iets wat ik in de toekomst ooit wil proberen, maar het lijkt me aartsmoeilijk om een mooi resultaat te bekomen zonder een kenner die je bewegingen kan bijsturen (laat staan 2 dezelfde beelden maken).

Ik hoop nog werken van je te kunnen zien in de toekomst!
 

Guus'56

Actieve deelnemer
9 jan 2012
63
0
Apeldoorn
Typhke zei:
Chapeau! Heel knap werk! Zeker iets wat ik in de toekomst ooit wil proberen, maar het lijkt me aartsmoeilijk om een mooi resultaat te bekomen zonder een kenner die je bewegingen kan bijsturen (laat staan 2 dezelfde beelden maken).

Ik hoop nog werken van je te kunnen zien in de toekomst!
Bedankt voor het compliment, ik zal het eindresultaat zo spoedig mogelijk hier laten zien. Het zijn overigens 2 verschillende katten, een grote en een kleinere. Een kijkt over de linker- en een kijkt over de rechterschouder.
 

Typhke

Actieve deelnemer
9 jan 2012
73
0
Guus'56 zei:
Bedankt voor het compliment, ik zal het eindresultaat zo spoedig mogelijk hier laten zien. Het zijn overigens 2 verschillende katten, een grote en een kleinere. Een kijkt over de linker- en een kijkt over de rechterschouder.
Het verschil in grote was me nog niet opgevallen, de spiegeling wel. Ik ben alvast benieuwd naar het resultaat!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.