Een Kistje voor.....

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
]Nu ik een futselplank heb is dit een goede reden hem maar eens flink op de proef te stellen. Begonnen met een overblijfsel van een schrootje/lat. Ik wilde er eigenlijk een paar mooie staarten in zagen, misschien de lat een beetje te hoog gelegd. Gewoon haaks verschroefd. Van het onderprofiel een stuk afgeschaafd om er de bodem in te verzinken. Mooie koperen spijkertjes en lijm doen de rest.
Voor de deksel een ander plan. In de latten staarten gezaagd. Zoals Roeland ze op de Forumdag voordeed. Natuurlijk met heel wat minder succes. Ze precies pas krijgen heeft heel wat voeten in de aarde. Natuurlijk vergeten om af te krassen wat weg moet :oops: :oops: best wel lullig als je dat ontdekt.
Uiteindelijk toch in elkaar gekregen, met wat houtlijm en het overgebleven zaagsel de gaten opgevuld. (prutser ;) ) De deksel er pas op gemaakt, mijn lijmkunsten zijn niet zo best, hierdoor was de deksel een beetje ongelijk. Maar een beetje futselen doet wonderen.
Op de rand een plankje triplex gelijmd en ook weer gespijkerd, met de futselplank mooi scheef pas gemaakt.
Zo, het doosje is klaar. Niet zo maar een doosje, niet zo maar een doosje ;) het nieuwe onderkomen voor mijn "nieuwe"Record 050

Een hoop gepruts, maar ik ben wel blij met het resultaat.

HG Hugo

Attached files
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Rick

Het kistje is meer een opbergkistje, een vingeroefening voor de staarten. Hij komt ergens in de schuur op een plank te staan. de volgende word vast beter ;)

HG Hugo
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
De laatste actie voor de schaaf word opgeborgen. 2 lagen blanke lak. KLAAR :D :D



Zo, meer dan genoeg werk voor een opbergdoosje.
HG Hugo

Attached files
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Kijk aan Hugo, na eerst heel veel reacties op ons forum, komen zo langzamerhand de werkstukken ook! We hebben beide nog niet het tempo van Rick, maar we zijn ook een stukje grijzer dan hem. Dat het deksel groter lijkt dan het kistje, is dat een speciale design feature?

jaap
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Zo, meer dan genoeg werk voor een opbergdoosje.
HG Hugo

Dat ben ik met je eens.
Maar het deksel vindt ik wel mooier dan de onderkant.
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
jaap zei:
Dat het deksel groter lijkt dan het kistje, is dat een speciale design feature?
Jaap

Hallo Jaap.
Eigenlijk ben ik niet zo'n maker. In de vorm van dingen voor het forum. "Het kistje": Eigenlijk is het een verzameling van afvalhout. Ik struin bij het plaatselijke timmerbedrijf in de vuilcontainer. Veel van dit hout is verwerkt in mijn werkbank. Het kistje is gemaakt van één schroot. Dat is aan de buitenkant nog wel een beetje te zien, er zitten van die profielen in tegen het krom trekken. De bodem is een plankje vuren. Van een oud wijnkistje. De deksel is een ander verhaal. De randen zijn merbau achting. Ze zijn afkomstig van pallethout waar deuren op liggen. In het dorp is een exclusieve deuren "boer" waar regelmatig hout word weggegooid. Waarschijnlijk uit een ver warm land. Omdat ze lekker dik zijn is dit een ideaal materiaal om de staarten op te oefenen. Dat de deksel er overheen valt is een leuke bijkomendheid.
Het dekseltje is een restje berken triplex. Een verzameling afval omgezet in iets nuttigs. Ik vind het eigenlijk een beetje zonde van mijn geld om "duur"hout te verprutsen aan mijn onhandige houthobby.
Oja de #050 zat in een kartonnen doos, Marktplaats je weet wel.
HG Hugo
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.