trap schilderen

ik ben van plan om over een week of twee de trpa opnieuw in de verf te zetten
het wordt net zoals nu wit
maar op de bestaande laag zitten een heleboel krassen en beschadigingen
is er een coating die ik over de nieuwe verflaag kan doen om dat tegen te gaan?
 

markvanzee

Actieve deelnemer
4 okt 2011
469
1
langerak
als er krassen en deuken inzitten en je schildert het toch wit kun je de deuken toch gewoon opvullen en de krassen wegschuren?
 

primera

Actieve deelnemer
13 jul 2010
298
0
na de witte verf een transparante lak opzetten.
Of een betere kras bestendige verf.

Denk niet dat ik dit lollig bedoel want deze bestaat!
 

WR1944

Oud hout
Ik vermoed dat een zekere stroefheid van de traptreden een must is. Als je geen andere bedekking van de treden zoals een loper of traptegel gebruikt moet je voor een stroeve verfsoort gaan. Of je kan rubberen strips bij de neus van de trede infrezen.
Aan de andere kant ben je met gladde treden wel heel snel beneden. :mrgreen:
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Ik weet niet of het nog bestaat, maar ik heb een jaar of dertig geleden ook eens een trap geschilderd.
Daarvoor had ik een blik gekocht met een inhoud die een beetje melkachtig was en waar een soort fijn zilverzand doorheen gemengd was. Dit moest je in een bepaalde verhouding mengen met je gewone verf en daar de traptreden mee schilderen. Het resultaat was een mooie strakke trap die wel stroef was en bleef. Het is me nooit meer opgevallen in verfzaken of dhz-winkels, maar wellicht bij een goed geoutilleerde of ouderwetse zaak nog te vinden.
Pieter
 

nyckle

Actieve deelnemer
21 mei 2010
359
27
Met dat schelpenzand is mooier. Erg fijn zand. Schelpjes eruit zeven. In de natte verf strooien en laten drogen. Ik heb het hier met de trap ook gedaan. Iedereen verklaarde me voor gek. Maar het zit ondertussen wel 12 jaar.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.