Dolledokus hier ;)

Dolledokus

Nieuw lid
18 mrt 2012
9
0
Allie allo,

Nou ja,Dolledokus hier dus. ;)
Ik ben een papa van ongeveer 38 die graag met hout freubelt.
Ik doe niks echt bijzonders hoor,maar vind het toch vooral machtig leuk. Al is het maar een vogelhuisje maken.
Ik snij soms ook wat. Een tovenaar voor de kinderen bijvoorbeeld. Ook erg leuk om te doen. Snijden doe ik erg graag moet ik zeggen. Meestal aan de hand van een tekening of liefste een filmpje,dat pik ik het snelste op. Soort van autodidact,maar dan met hout hahaha.

Ik maak gebruik van elk stukje gereedschap dat ik tegenkom/kopen kan (rommelmarkten etc ). Heb dan ook twee draaibanken (niet dat ik veel draai hoor hahaha,kan het nog niet zo goed,we leren het wel!),een lintzaag en de gangbare dingen zoals een decoupeer,een figuurzaag etc etc. Gutsen en beitels,draaibeitels etc. Klemmen en hamers. Spijkers en schroeven ;)
Ik heb ook interesse in het maken van simpele krukjes bijvoorbeeld. Heb er dan ook al eentje gemaakt. (voor een kat overigens,leuk verhaal,vertel ik wellicht nog wel eens). Pootbevestiging interesseert me dus enorm,zoveel mogelijkheden.
Alleen ben ik de snelste niet,slechte gezondheid,maar dat drukt mij de pret gelukkig niet.
Werk graag met Linden,maar evengoed ook eiken. Hoewel me dat vaak mijn handen kost. Wat is dat soms hard zeg. Maar wat ontzettend leuk om te doen! Een krukje bewerken bijvoorbeeld,een patroon op de zijkant erin tikken. Gewoon houtlucht en lijmlucht en zo,das gewoon lekker hahah. Als de garage maar naar hout ruikt,ben ik in mijn element.

Verder is mijn garage altijd een lichte doch gezellige puinhoop. Wel een lekkere puinhoop dus. Alles ligt wel op zijn plek uiteraard. Soms niet,maar dan schop je jezelf maar eens onder je hol en dan ruim je de zaken weer op ;) Anders word het al gauw te klein ook! En ik kom al zo`n plaats tekort. Sommigen van jullie vast niet onbekend. ;)

Eigenlijk kom ik hier mede om wat ideetjes op te doen. Meningen te delen en te ventileren.
Kijken of ik wat kan opsteken van anderen en hopelijk anderen weer van mij.
Nou ja,tot zover dan maar,ik ga eens even snuffelen hier,want er is vast veel te vinden!

Groetjes Dries
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.