Stof / houtkrullen etc.

Shadowfax

Nieuw lid
23 mrt 2009
6
0
Misschien doet iemand dit al langer, maar hier even mijn manier van werken hoe ik de krullen en stof enigszins binnen de perken houd tijdens het draaien.
Daar er geen schuur bij ons huis zit, maar wel een inpandige garage staat daar dus de draaibank.
De auto past er al lang niet meer in en er staan o.a wel een vrieskist, fietsen etc. in
Om nu te voorkomen dat als er iemand even in de garage moet zijn en dan meteen de krullen door het hele huis loopt heb ik rond de draaibank douchegordijnen gehangen. Met enig zoeken heb ik er gevonden zonder motief, helemaal doorzichtig zodat je altijd kunt zien of er iemand binnen komt en zien ze jou ook werken. Wel zo veilig. Alle krullen spaanders blijven nu keurig binnen de douchegordijnen liggen. Na afloop even alles krullen opscheppen en de stofzuiger erover en het is weer schoon.
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Hallo Piet,
Je zou ook nog als je een draaibank hebt met een frame, om onder het bed van de draaibank een houten bak te plaatsen zodat daar het grootste deel van de draaikrullen daarin terecht komen. Ik zelf heb een schuur buiten met een werkbank over de volle lengte van de muur, met daarop een tafel draaibank, het overgrootte deel van de draaikrullen valt op de werkbank, stof zou je af kunnen zuigen met behulp van een oude stofzuiger als je schuurwerk doet.
Ad
 

Shadowfax

Nieuw lid
23 mrt 2009
6
0
Ad,
Ik heb een de nova 1624-44 van Teknatool (te zien op: http://www.teknatool.com/products/Alter ... htm#Lathes )
Een bak eronder maken was ik al van plan, maar dat douchegordijn is ideaal om te voorkomen dat er houtspaanders door de hele garage komen liggen en je ze het huis inloopt.
Mogelijk dat ik in de toekomst (ik moet wat schipperen met de ruimte) een afzuigsysteem ga gebruiken.
Ik heb er een op het oog die niet teveel plaats inneemt:
http://www.buitelaar.nl/comasy/template ... uctid=2378
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.