Ook even voorstellen

Shadowfax

Nieuw lid
23 mrt 2009
6
0
Wie ben ik?
Shadowfax, de naam van het paard van Gandalf uit "In de ban van de ring" gebruik ik als mijn nickename waaronder ik post.
Mijn echte naam is Piet, 58 jaar oud en van oorsprong timmerman met de lerarenopleiding (akte Nb) timmeren. Echter nooit voor de klas gestaan en uiteindelijk in de ICT beland....
Nu het pensioen in zicht komt (hoewel in deze tijden) weer volop met hout bezig, maar nu in hoofdzaak met houtdraaien.

Shadowfax
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Hallo Piet, welkom.
Gelukkig weer een houtdraaier, een mooie hobby om je uit le leven.
Ben ook hout gaan draaien nadat ik in de vut ben gegaan in 2001, alweer 8 jaar geleden.
Was toen 60 jaar, ook een jaar extra aan mijn broek gekregen toen.
Hoop wat werk van je te zien.
Ad
 

Shadowfax

Nieuw lid
23 mrt 2009
6
0
Ad,
Met houtdraaien ben ik net begonnen. Sinds een week of 4 heb ik zelf een draaibank staan. Na een heel lange tijd op marktplaats gezocht te hebben, maar niets fatsoenlijks kunnen vinden uiteindelijk maar een nieuwe gekocht. Veel werk kan ik je dus nog niet laten zien. Mijn laatste werkstuk kan de kachel in, een leuke kandelaar van kersenhout met een, zeg maar een opvangbakje, voor druipend kaarsvet zat na een paar dagen een paar flinke scheuren. Ik was er al bang voor omdat het hout nog niet helemaal droog was, maar ja, je wilt toch wel wat draaien... Op dit moment ben ik weer druk bezig om hout te bemachtigen.

Shadowfax
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Shadowfax zei:
Ad,
Met houtdraaien ben ik net begonnen. Sinds een week of 4 heb ik zelf een draaibank staan. Na een heel lange tijd op marktplaats gezocht te hebben, maar niets fatsoenlijks kunnen vinden uiteindelijk maar een nieuwe gekocht. Veel werk kan ik je dus nog niet laten zien. Mijn laatste werkstuk kan de kachel in, een leuke kandelaar van kersenhout met een, zeg maar een opvangbakje, voor druipend kaarsvet zat na een paar dagen een paar flinke scheuren. Ik was er al bang voor omdat het hout nog niet helemaal droog was, maar ja, je wilt toch wel wat draaien... Op dit moment ben ik weer druk bezig om hout te bemachtigen.

Shadowfax
Kersenhout scheurt al als je er na kijkt, zeker als het nat is, moet lang liggen voordat je ermee wat kunt doen. Die ervaring heb ik er wel mee opgedaan.
Ad
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.