Voordracht bijzonder forumlid

  • Onderwerp starter Dulcimer
  • Startdatum
D

Dulcimer

Guest
Als je lid bent van een vereniging waarvoor je je bijzonder hebt ingezet dan loop je kans dat het bestuur je voordraagt voor een erelidmaatschap. Wij, hier op dit forum, zitten in een virtuele wereld waarin we elkaars gezichten veelal niet kennen. We hebben momenteel 't initiatief van Rick om elkaar in 't echt te leren kennen ( zo is de vereniging voor ambacht en gereedschap ook begonnen; ze hebben elkaar ontmoet op markten e.d. en besloten toen een vereniging op te richten. Wellicht gebeurt dat ook ooit met dit forum).
Nu ik enkele maanden actief ben op dit forum valt mij in 't bijzonder één forumlid op, en dat is Tuoh (André).
André heeft onnoemelijk veel kennis in huis, is niet belerend maar geeft slechts zijn advies zonder dat op te dringen, heeft al vele honderden forumleden van advies voorzien, doet dat terwijl hij 't ook druk heeft met zijn eigen projecten ( zoals momenteel de trapdraaibank), vindt 't leuk om anderen te kunnen helpen.
Ik vind dat zo'n forumlid in de bloemetjes zou moeten worden gezet. Jaap, hebben wij niet de mogelijkheid om iemand als André een speciale status te geven zoals dat in een vereniging 't geval is?
Groet,
Frans
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Frans, er is al eens een soortgelijk idee geopperd, namelijk de woodworker van de maand. Tuoh's naam werd toen ook al veelvuldig genoemd, evenals Rick voor oa zijn persoonlijk contact met veel mede forumleden.

Het is natuurlijk helemaal geweldig dat iemand met de kennis en ervaring van Tuoh dit graag wil delen met ons. Maar van mij hoeft niet een persoon een bijzondere status te krijgen, we proberen allemaal ons steentje bij te dragen.
 
D

Dulcimer

Guest
Hallo Coko,
Je hebt daar 'n punt; naar eigen kennis proberen we allemaal een steentje bij te dragen, echter, er is op dit forum net als op àlle forums slechts een beperkt aantal forumleden dat anderen wil helpen, c.q. van advies wil voorzien. 't `Is daarom dat ik zo'n leden een speciale status zou willen geven. Vraag is echter; waar leg je de lat? Mensen zoals André, Rick, Woodworker, Seek, Zweihaak (vergeef mij als ik hier iemand niet vermeldt) zijn heel actief in 't helpen van een ander. Wanneer bereik je de status van een soort van erelid en wanneer (nog) niet? In ieder geval vond en vind ik André bij uitstek een van de meest behulpzame mensen op dit forum en weet nog niet eens of hij dit wel waardeert; misschien is hij een bescheiden mens die niet in de schijnwerpers wenst te staan, c.q. een speciale status wenst. Echter, mensen die zich inzetten voor een ander ( steeds meer een zeldzaamheid in deze tijd) verdienen naar mijn inzicht een beloning daarvoor.
Groet,
Frans
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Frans,

Het idee is inderdaad wel eens eerder geopperd. Persoonlijk ben ik daar geen voorstander van. Wanneer je iemand probeert te helpen dan hoeft daar niets tegenover te staan. Sterker nog : er moet niets tegenover staan. Het helpen op zich is al een erg mooie beloning.

De verkoop van mijn werkstukken is een mooi voorbeeld. Het enige wat ik terugkrijg is een goed gevoel.....en dat is onbetaalbaar!!!
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Het is prachtig dat zo veel mensen hun kennis delen op dit forum. Dat hebben zij zelf ook weer "geleend" van anderen. Hetzij door jarenlage ervaring/cursussen of uit boeken waardoor zij zijn gegroeid in een bepaald vakgebied. Je weet het en dat is voor jezelf eigenlijk normaal. Je deelt uit van je overvloed. Natuurlijk is het sympathiek om mensen daarvoor in het zonnetje te zetten. Voor mij hoeft dat niet.
Het is fijn, dat zoveel mensen met liefde en enthousiasme het houtvak doorgeven. Een traditie hou je namelijk alleen in stand door het doorgeven van het vuur en niet door de as.
Daarom voor iedereen op dit forum een houten bos "bloemen".
vr.gr. Jan Pranger.

Attached files
 

joppe

Actieve deelnemer
21 mei 2010
257
0
Apeldoorn
Jan,

Bedankt voor de bloemen.
Voor mij hoeft er ook geen titel voor leden te komen. De bijdrage die één ieder geeft maakt dat het forum veel verschillende richtingen in het houtbewerken laat zien.
Discussies wie nou een super lid moet gaan worden hebben het risico elkaar te beschadigen. Een ander bijkomend nadeel kan gaan worden, zoals dat ook gezegd wordt van de bestuurlijke lagen, dat we elkaar de bal gaan toespelen. Dit zal dan zeker de algemene toegankelijkheid van het forum niet gaan bevorderen.

Groet Jos
 

WR1944

Oud hout
Voor mij is het kale idee om iemand te kunnen helpen al voldoende bevrediging. Ik heb kunnen studeren mede dankzij een bijdrage uit de belastingpot, die door veel Nederlanders werd gevuld. Dat zie ik als een soort schuld die ik heb aan die mensen. Anderen helpen met de resultaten van die studie en de ervaring die ik met die studie kon opbouwen gedurende mijn loopbaan is voor mij een soort van afbetaling van die schuld. Dit klinkt vrij dramatisch maar dit is ongeveer m'n idee. Ik help graag de mensen in m'n omgeving zonder er iets voor terug te verwachten. Maar een lekker biertje of wijntje of zelfs een etentje als waardering valt bij mij wel in goede aarde.
Om bepaalde forummers een medaille toe te gaan kennen lijkt mij een vrij subjectief gebeuren. Ik denk dat de reacties op de goede raad of aanwijzingen al voldoende de waardering weergeven.
Ik woon nu naast een begraafplaats in Allentown, PA. Inderdaad, lekker rustig totdat een militair met saluutschoten wordt begraven. Via Ancestery.com kwam ik te weten dat er een website over begraafplaatsen waar ook ter wereld is. Die website wordt gevuld met gegevens die door vrijwilligers wordt aangedragen. De gegevens van de grafstenen worden geregistreerd als er geen gegevens beschikbaar zijn in bijvoorbeeld kerkregisters. Ook worden er foto's van de grafstenen geplaatst. Er komen aanvragen van mensen die bijvoorbeeld hun stamboom aan het opzetten zijn en die zijn erg dankbaar als je ze kan helpen met een foto van een grafsteen van een familielid. De dankbare reacties van total strangers zijn voor mij waardering genoeg om dit te doen.
OK, dat laatste heeft niets met houtbewerking te doen (op de kisten na dan) maar het geeft een beetje mijn standpunt weer over helpen.
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Frans

Ik heb je bericht nog eens goed doorgelezen en weet het zo net nog niet.Ik ben zelf nog niet zo lang actief op dit forum en heb ook nog niet alles gelezen. We hebben op het forum de GEUZENNAAM woodworker van de maand. Ik geloof dat er totnutoe 2 zijn. Rick en André. Wat ik me van hun reactie kan herinneren is dat ze er gepast TROTS op zijn , maar ook een beetje overrompeld. Zich er niet van bewust in een uitzonderings- positie te zitten. Gewoon mensen helpen, dat is toch heel normaal. Zoals een beetje de in de huisregels staat. : doe maar gewoon, dat doen we hier allemaal. Daar hoort mijns inziens niks bijzonders bij.

Als ik voor mij zelf spreek: ;) ;) Mocht ik ooit woodworker van de maand worden( dan moet ik wel eens wat maken) dan zou ik per direct mijn avatar wijzigen in woodworker van de maand Maart 2012. :lol: :lol:

Hartelijke groet Hugo
 
D

Dulcimer

Guest
Jullie hebben gelijk, 't is beter om dit niet te doen nu ik jullie argumenten zie. Inderdaad geeft het al voldoende voldoening anderen te kunnen helpen zonder dat je daar een speciale titel voor verkrijgt ( ridder in de orde van met gouden versierselen :D )
Onderwerp is wat mij betreft gesloten.
Fijn weekend,
Frans
 

tuoh

Oud hout
Dulcimer zei:
Hallo Coko,
Je hebt daar 'n punt; naar eigen kennis proberen we allemaal een steentje bij te dragen, echter, er is op dit forum net als op àlle forums slechts een beperkt aantal forumleden dat anderen wil helpen, c.q. van advies wil voorzien. 't `Is daarom dat ik zo'n leden een speciale status zou willen geven. Vraag is echter; waar leg je de lat? Mensen zoals André, Rick, Woodworker, Seek, Zweihaak (vergeef mij als ik hier iemand niet vermeldt) zijn heel actief in 't helpen van een ander. Wanneer bereik je de status van een soort van erelid en wanneer (nog) niet? In ieder geval vond en vind ik André bij uitstek een van de meest behulpzame mensen op dit forum en weet nog niet eens of hij dit wel waardeert; misschien is hij een bescheiden mens die niet in de schijnwerpers wenst te staan, c.q. een speciale status wenst. Echter, mensen die zich inzetten voor een ander ( steeds meer een zeldzaamheid in deze tijd) verdienen naar mijn inzicht een beloning daarvoor.
Groet,
Frans


Hallo Frans,

Hartelijk dank voor je intentie, ben er een beetje door overrompeld :oops: , maar voor mij hoeft het niet echt, de reacties op de diverse berichten zijn meer dan voldoende motivatie voor mij om verder te doen.
Elkeen heeft vanuit zijn beroepsachtergrond wel een inbreng op het forum, al dan niet hout gerelateerd.
Komt nog bij dat ik geen tijd heb om in de schijnwerpers te staan, te druk met van alles en nog wat :D

Mvg,

André
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.