kleine zaagtafel

kiefw00

Actieve deelnemer
1 mrt 2012
88
2
wolvega
ik ben nieuw hier op het forum en vol bewondering naar jullie werkstukken gekeken en wil zelf ook van allerlei werkstukken gaan maken en ben opzoek naar een kleine zaagtafel
heb een paar mogelijkheden beken en wil graag jullie mening horen want naar het doorzoeken van het forum nog niet een duidelijk idee gekregen

jet JTS-10-M
festool cms 55 (2de hands)
dewalt dw745
METABO PK200

vooral nieuwsgierig naar jullie ervaring over de JET zaagmachine
waarom graag klein omdat ik een beperkte ruimte heb en hem onder de werkbank wil opbergen als ik hem niet nodig heb.

bijvoorbaat dank voor jullie reacties
wilco
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Bij de jet staat percisie zaagmachine dat percisie zou ik weghalen. De de walt en metabo zijn losse zaagmachines van goede kwaliteit je moet ze alleen op een tafel zetten. De festool is uitstekend (en staat op poten) mits in goede staat. Ik weet niet wat je ermee wil gaan zagen maar je hebt minimaal twee ve3rschillende zaagbladen nodig. Een met weinig tanden(12 tot 20) en een fijn blad 40 tanden of meer.
 

Zaagselmaker

Nieuw lid
28 nov 2011
7
0
Ooit gedacht aan een lintzaag? Een lintzaag is veel veiliger dan een cirkelzaag en kan veel dikker hout zagen.
 

ricardovm

Nieuw lid
7 nov 2011
18
0
rené13 zei:
maar een lintzaag heeft wel een beperkte breedte
bij een tafelzaag is de breedte eigenlijk onbegrensd

zou een cirkelzaag voldoende voor zijn. maar is inderdaad wel een van de beperkingen van een lintzaag.
 

meubelmaker29

Actieve deelnemer
1 jan 2010
167
0
Die types / merken die je beschreven hebt zijn allemaal wel goede machines het is maar net wat je ervan verlangt maar om te beginnen is zo'n jet nog zo gek niet.
Die andere zijn allemaal proffesionele zaagmachines.
Ik heb laatst een inca compact bij toeval gekocht.
Ik kwam voor een vlak/vandiktebank maar heb het zaagtafeltje toe meegenomen met enkele hulpstukken.
En als je het over fijn zagen hebt wat een klasse ding,
 

kiefw00

Actieve deelnemer
1 mrt 2012
88
2
wolvega
wat ik voornamelijkwil gaan zagen zijn stroken zagen en onder een hoek maar ben beperkt in de ruimte dus wil hem vrij makkelijk aan de kant cq onder de werkbank zetten.
@ meubelmaker waar heb jij de inca zaag gekocht.
 

meubelmaker29

Actieve deelnemer
1 jan 2010
167
0
Ik had hem gewoon particulier gekocht bij iemand uit Enschede.
Die beste man had alle machines van inca.
Hij knapte ze op en dat deed hij erg netjes.
Ik heb er €150,- voor betaald, maar dan zaten er ook verschillende hulpmiddelen bij voor het zagen van pennen, een langgatboorhulpstuk e.d.
Als je een e-mail adres hebt kan ik je wel een paar foto's sturen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.