Een Mafell DD40 of een Festool domino DF500Q ?

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Naar aanleiding van het topic ‘festool pre-aanschaf vraag:domino DF500Q’ stel ik u deze vraag.
Met interesse heb ik dat topic gelezen en begreep dat er leden zijn die de Mafell DD40 gebruiken.
Na enig zoeken op het internet heb ik zo’n beetje begrepen wat deze machines kunnen en dat ze in prijs ook niet heel veel voor elkaar onderdoen.
Maar wat maakt nu het verschil om voor de een of de ander te kiezen?
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
de mafell zijn voordeel is ook zijn nadeel, hij maakt 2 ronde gaten die op een bepaalde afstand van elkaar staan. voordeel: stabiele verbinding, nadeel: op stukken die niet breed genoeg zijn (en bij meubelbouw zal dat vaak het geval zijn) kan je maar één deuvel zetten, wat dus minder stabiel is en geen weerstand biedt tegen wringkrachten.

Als ik enkel met plaatmateriaal zou werken, dan zou ik de mafell zeker overwogen hebben. Maar ik gebruik mijn domino voornamelijk bij massief op vlakken die volgens mij niet in het ideale gebruiksgebied van de mafell liggen.
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
hey spaander
ik heb even op youtube zitten kijken en ik sluit mij volledig aan bij benchworks .
je kan met de festool heel makkelijk byvoorbeeld spijltjes frezen dit zal met de mafell niet gaan .
gr leroy en succes met de keuze
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.