liefhebber, maar beginnend

j.van wanroij

Nieuw lid
10 okt 2011
3
0
Dag allemaal,

Mijn naam is Joke. Ik ben sinds augustus 2011, na 42 jaar gestopt met werken in het onderwijs.
Altijd interesse gehad in het werken met hout. Met veel plezier en enthousiasme volg ik de cursus bij meubelmakerij Kops Hout in Nijmegen. Mijn eerste kistje van kersenhout met handgemaakte verbindingen staat te pronken in de huiskamer. Nu nog de zwaluwstaarten ( + een kistje met deze verbindingen) en ik kan aan een eigen onderwerp beginnen.
In de bieb heb ik een boek gevonden met de titel Houtverbindingen van Terrie Noll. Ik wilde het bij de boekhandel bestellen, maar het wordt niet meer uitgegeven. Wie weet hoe ik aan een (2e hands) ex. kan komen? De Slegte heb ik al geprobeerd.

Ik hoop op deze site de komende tijd genoeg ideetjes op te doen om nog heel lang met hout bezig te kunnen zijn.
Groeten
Joke
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
www.baptist.nl/houtbewerkers/boeken-ove ... ructieleer

Dit boek heb ik. Hier staan ook heel wat verbindingen en technieken beschreven.
 

peterderooij

Actieve deelnemer
7 sep 2008
584
0
Ik heb dat boek, Nederlandse versie (verkoop het niet), het is echt een aanrader. Jammer dat het niet meer gedrukt wordt.

Hier ook te koop in het Engels voor net boven de 11 Euries

Overigens ook hier te downloaden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.