Even voorstellen

Stephan

Nieuw lid
25 jan 2012
17
0
Bornem Belgie
Hallo,
Na enkele maanden alle You Tube filmpjes houtbewerking van het internet af te schuimen ben ik hier op dit razend interessante forum terechtgekomen. Na enkele weken jullie boeiende verhalen te lezen lijkt voor mij de tijd rijp om mezelf voor te stellen.

Ik ben Stephan uit Boom (Antwerpen) en hout heeft een grote aantrekking op mij. Eigenlijk had ik hier mijn beroep van moeten maken, maar mijn ouders hadden dit destijds anders beslist…

Vanuit mijn verschillende beroepservaringen (bouwsector) ben ik wel steeds met houtbouw in contact gebleven. Hier heb ik opgemerkt dat kwalitatief en betrouwbaar materiaal het werk vergemakkelijkt, in de Belgische beroepswereld Dewalt en Makita voor timmerwerk, en Festool steevast voor binnenafwerking.

Deze ervaring heeft mij ertoe aangezet om de beslissing te nemen eigenhandig onze nieuwe passieve houtskeletwoning op te trekken. Na een “kleine halte” aan de toolshop om een volledig gamma kwalitatieve powertools :p , en een bestelling Oregon uit de plaatselijke houthandel kunnen we deze zomer starten aan de opbouw van het skelet uit onze droom. Hiervoor moet ik nog wel eerst 165 profielelementen assembleren in mijn garage, waar ik met een Robland X 310 lijmprofielen frees om ze daarna terug aan elkaar te lijmen…

Na de fundering (reeds afgewerkt) en de geplande houtskeletbouw heb ik ook de intentie om alle binnenafwerking voor mijn rekening te nemen, ingebouwde kasten, dressing, trappen, enz… buiten de deuren en ramen omwille van de verplichte certificering. De keuken is nog in overleg met mijn vrouw, maar ik vrees dat het tijdsbestek een negatieve invloed zal geven op dit overleg :cry:

Ik hoop alvast de nodige kennis en ideeën op de steken van het grote talent hier aanwezig op dit forum, en hoop via mijn bouwervaring eveneens een bijdrage te kunnen leveren.

Groetjes,
Stephan
 

degele

Actieve deelnemer
4 nov 2010
294
6
Heist o/d Berg
Welkom Stephan. Jij geeft er direct wel een serieuze lap op ...
Maar gezien je ervaring in de bouw zul je wel weten waar je aan begint. Veel geluk ermee. Er zijn nog enkele forumleden die zelf hun 'houten' huis gebouwd hebben . Gebruik de zoekfunctie maar eens, heel leerrijk, zoals de meeste zaken hier op dit forum.
gr,
Danny
 

WR1944

Oud hout
Welkom op dit levendige en vooral leerrijke forum.
Ik ben ook benieuwd naar je plannen en de uitvoering ervan. Hier in Amerika wordt veel in skeletbouw gedaan, geheel in hout met een betonnen basement of gedeeltijk met een benedenverdieping en basement in steen of beton. Het heeft me altijd al geinteresseerd zodat ik hier goed zit. Het systeem is opgenomen in bouwvoorschriften zodat je met de voorschriften in de hand een huis zou kunnen bouwen. Als je tenminste over de nodige permits beschikt en een gecertificieerd contractor bent.
Laat maar veel foto's zien als je aan het bouwen bent, ze zijn gek op foto's op dit forum. ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.