Greenman/ vers hout

Greenman

Nieuw lid
16 jun 2011
8
0
Hallo

Ik ben Job Suijker en hou me sinds een paar jaar bezig met vershout bewerken. Enigszins volgens de traditie van het Engelse greenwoodworking. Ik vind het geweldig om direct uit net gezaagde stammen/ takken gebruiksvoorwerpen te maken. Ik werk graag met het speciale handgereedschap wat er bij hoort: avegaar, splijtijzer, haalmes, shavinghorse (schaafbok?) en meer.
Mooi dat dit houtbewerkers forum bestaat.

groet Job Suijker
 

Doorn

Nieuw lid
4 okt 2011
12
0
Eindhoven
Welkom op dit forum.

Ik ben ook wel geinteresseerd in dit soort werk. Kun je een keer met foto's laten zien wat je zoal uit vershout kunt maken? Heb je ook een cursus gevolgd in greenwoodworking?

groetjes.
 

Greenman

Nieuw lid
16 jun 2011
8
0
Dank voor jullie welkom, leuk!

Ik ben autodidact, heb wel het een en ander gezien en gedaan in Engeland waar vershoutbewerking een nieuwe jeugd beleefd. Ik heb veel aan het boek 'The encyclopedia of greenwoodworking' van Ray Tabor. Het gebied is heel breed en ik ben er nog niet heel lang in bezig, een jaar of twee als hobby en ben sinds vorig jaar workshops aan het opstarten. Zie bv http://www.eetbaar-park.nl/index.php/ag ... t-bewerken.
Voorwerpen als krukjes, banken, hamers, shavinghorses, stelen voor gereedschap, dakpannen (shingles) heb ik tot nu toe gemaakt. Ik zal kijken of ik ergens iets aan foto's kan oploaden.
groet
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.