segment werk

malefe

Actieve deelnemer
29 sep 2009
88
0
Ik draai bijna uitsluitend gesegmenteerd draaiwerk,nu is men vraag hoe zagen jullie je verstekken dit wil bij mij nog wel eens tot ergernis leiden,niet mooi sluitend ik heb al verschillende methodes geprobeerd met een tafelzaag,manuele verstekzaag en een machinale verstekzaag maar geen van deze heeft me een tevreden resultaat,zijn er hier leden die zelf een hulpmiddel in elkaar hebben geknutseld zo ja vertel,alle info is welkom.
Mvg
Malefe
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Ik zaag de segmenten op mijn zaagtafel met "glij-tafel". Gaat hardstikke goed. Altijd eerst een proefserie met mdf om te kijken of de geleider goed is ingesteld. Daarna blik op oneindig en zagen maar.

Heb je foto's van je laatste werk ?
 

malefe

Actieve deelnemer
29 sep 2009
88
0
Ik ben vorig jaar in augustus verhuist rick en men werkplaats is nog maar net helemaal in orde dus nieuwe werkjes heb ik nog niet,maar daar komt verandering in.
Ik heb ondertussen wat rond geneusd en heb mischien een oplossing gevonden,de gesegmenteerde blokjes lijmen maar tussen het 6de stukje en het 12de blokje een rond stukje ijzer steken dus je lijmt 2 halve cirkels die goed passen en na het drogen de halve cirkels aan beide zijden gelijk zetten met schuurmachine.
En dan het geheel lijmen,ga deze week een proefje ondernemen
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.