triton bovenfrees MOF001

moesken

Nieuw lid
11 jan 2012
6
0
Bovengenoemde freesmachine kan men in Engeland goedkoper kopen dan in België en Nederland.
Kan men de stekker dan ook hier gebruiken of moet deze aangepast worden?
Zijn de machines die in België en Nederland verkocht worden dan wel voorzien van de juiste stekker?
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
De steker moet aangepast worden, hiervoor zijn wel verloopstekkers te koop. De machines die je hier in Nederland koopt zijn wel voorzien voor de "reguliere"stekker in het betreffnde land.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
gewoon de stekker verwisselen, ook al verzenden ze naar het continent zit er altijd een Engelse stekker op. Heb net een Jet schuurmachine gekocht in Engeland bijna €1000 goedkoper dan hier.
Wel zien dat je de 220 V versie besteld, en niet 110 V!
 

mdamsma

Actieve deelnemer
15 mei 2011
277
19
Moesken,
Mag ik vragen waar je hem in Engeland goedkoper hebt gezien?

Alvast bedankt
Menno
 

moesken

Nieuw lid
11 jan 2012
6
0
Mdamsma,

De Triton MOF001 kan je momenteel verkrijgen bij rapid response 321 (via amazon .co.uk) voor 151 pond.
De leveringsvoorwaarden en betaalmogelijkheden zijn die van Amazon.co.uk.
Ik heb de mijne maar besteld bij Esmax.nl. Je weet maar nooit of er geen gebreken zijn.
Mvg.
 

Hans Baas

Nieuw lid
19 jan 2012
1
0
De Triton Bovenfrees MOF001 komt met een zogenaamde Engelse klampstekker, deze is met 1 schroef te verwijderen en dan blijft de Europese aangegoten stekker over. Dit geldt voor alle Triton produkten, ook de vanuit Engeland verstuurde.

Hou er wel rekening mee dat de garantie een lastig verhaal zal worden (je moet garantie claimen via de winkel waar hij gekocht is), kijk goed of de BTW in de prijs zit.
Ik geef de tip om hem gewoon in Nederland te kopen, er zijn genoeg online shops en gewone winkels waar ze te krijgen zijn.
Je kan ook altijd via de Triton website (www.tritontools.com) de vraag stellen voor een adres van een dealer.
 

Kris75

Actieve deelnemer
21 okt 2012
72
41
******
Even een oud topic nieuw leven in blazen met volgende vraag:

Ik lees hier op het forum regelmatig verwijzingen naar bovenfrees machines van Triton, is dit een goed merk voor dagelijks gebruik?
Met welk merk kan je dit vergelijken ? (bv: blauwe Bosch, DeWalt, Metabo...)
 

stekkestim

Actieve deelnemer
1 nov 2015
214
2
Waanrode
www.cnc-creations.be
Ik heb de mijne net 4 dagen, nog niet echt mee gewerkt, maar het is volgens mij wel degelijk materiaal.
Waarom denk ik dat, even vergelijken.
CMT
cmt7_1.jpg

Triton
tra001_500.jpg


Een bekend (boven)frezen merk gebruikt ze ook, of is het omgekeerd?
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Het hangt van het gebruik af. De Tritons worden vooral gewaardeerd voor onder een freestafel. De ingebouwde hoogteverstelling die vanaf de bovenkant van de tafel te bedienen is, is daarbij een belangrijk voordeel. Voor gebruik uit de hand vind ik zelf de Festool OF1010 en OF1400 dan weer erg fijn door hun pistoolgreep. Ik heb zelf nu Festool, maar als er een permanente freestafel komt gaat daar een Triton in.
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Het verschil pistoolgreep/dubbele grepen blijft bestaan. En volgens de specs kan je de MOF001 onder de tafel ook van bovenaf instellen. Blijft het verschil in vermogen, de MOF001 zo'n 1400W en de TRA001 zo'n 2200W.

Edit: in de specs wordt het wel genoemd, maar in de gebruiksaanwijzing niet. Dus de MOF001 is inderdaad niet van bovenaf verstelbaar bij gebruik onder de tafel.
 
Laatst bewerkt:

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Ze zijn alle 3 van boven af verstelbaar onder een tafel.
De JOF001 de MOF001 en de TRA001.
Bij alle 3 komt zo'n slingertje bij.
 

Philipp-Brunke

Actieve deelnemer
11 sep 2013
52
0
36
Zeeland
En mocht je hem in Nederland bestellen Tra001.
Er hoeft geen verloop stekker gekocht te worden want deze stekker zit in de Amerikaanse stekker ingebouwd.En kan je los schroeven.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.