Een jong forumlid erbij!

Typhke

Actieve deelnemer
9 jan 2012
73
0
Dag allemaal,

Om te beginnen, mijn verhaal:
ik ben Pascal, 20 jaar oud, van Belgisch Limburg. Ik studeer momenteel toegepaste economische wetenschappen (2e jaar). Maar naast de boeken ben ik ook bezig met mijn handen (wat veel mensen niet begrijpen want dat past niet in het plaatje van de universiteitsstudent :roll: ). Ik heb vele jaren hout afgedaan samen met mijn vader, met tractor en verschillende kettingzagen. Mijn ouders zijn nu echter gescheiden en door alles wat daarrond gebeurd is, heb ik nu geen contact meer met mijn vader. Toch ben ik niet gestopt met klussen, het tegenovergestelde zelfs.

Omdat we brandhout nodig hadden voor onze kachel ben ik in eind augustus eens gaan shoppen. Vooraf informeer ik me goed via het internet (ook zo kwam ik nu bij dit forum uit), en daarom was ik na een half uur al terug thuis met mijn 1e belangrijke aanwinst:
Deze heb ik in september onmiddellijk goed aan het werk gezet en een goede 20 m³ brandhout mee gezaagd. Dit allemaal van afbraakhout (hout van dakconstructies) wat ik goedkoop kan verkrijgen. Hiertussen zaten ook soms eiken balken en dergelijke die ik dan verkocht.

Tussendoor, wanneer ik geen hout meer heb liggen of 's avonds hou ik me ook bezig met de huishoudelijke klusjes, zoals de hydrofoorgroep die maar niet wou afslaan wanneer hij voldoende druk had opgebouwd.
Een beetje vuil in de drukschakelaar bleek na lang zoeken het probleem te zijn.

Daarnaast doe ik ook graag een beetje ijzerwerk. Zo ben ik een aanhangwagen aan het repareren waarvan de dissel gebroken is, en nog wat kleine andere onvolmaaktheden aan zijn. Daar moest ik echter eerst mijn laspost voor herstellen (gratis gekregen), waar ik nu net mee klaar ben. Ondertussen heb ik me ook een Makita 9565HKD haakse slijper (slijpschijf) aangeschaft. Een ander werkje van het voorbije halfjaar was de kettingzaag herstellen van een kennis:

Momenteel: