Iemand ervaring met Powerplus kantelzaag ?

Priem

Nieuw lid
5 jan 2012
3
0
Ten eerste wat een leuk informatief forum is dit, heb al een boel leuke en mooie dingen gezien.

Heeft iemand ervaring met deze kantelzaag ? je kan hem natuurlijk niet vergelijken met een echte DeWalt... maar misschien is de verhouding prijs/kwaliteit van deze zaagmachine wel goed voor hobby matig gebruik ?
http://www.hanmaro.nl/verstek-tafelzaag-powerplus-powx0760-1800w-p-1235.html

Ook de merken Ferm, HBM en Gude (Gude ken ik helemaal niet) leveren een kantelzaag in deze prijsklasse en lijken veel op deze Powerplus zaagmachine.

Lees graag jullie reactie.

Met vriendelijke groet
Aalt Priem
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Naja, het is wat lastig. op dit forum lopen toch wel veel gereedschapfreaks en pro's rond.
Hierdoor krijg je sneller antwoord als je vragen stelt over de betere merken.

Zelf kan ik je ook niet helpen met ervaringen. Wel vraag ik mij af waarom je een kantelzaag wil voor een lagere prijs? Als het voor hobbymatig gebruik is, kan je evt. afwegen wat je het meeste zal gebruiken en van dat type een wat beter apparaat kopen. Voor 300 euro kan je een zaagtafel of afkortzaag kopen van stukken betere kwaliteit dan van dat soort spul? Het bedrag is behoorlijk om dat te besteden aan een matig apparaat. Mijn ervaring met gereedschap is dat merken als Ferm, Gude e.d. enigszins acceptabel is voor minimaal gebruik, maar dan moet je er echt niet veel voor betalen en alternatieven flink veel duurder zijn. Bij mijn Gude bandschuurmachine erger ik mij nu kapot omdat ik het ding toch vaker gebruik dan verwacht en het kwalitatief echt een serieus rammelding is :p .
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Aalt
Eerst maar een een paar vragen:
Voor de doe het zelver/ of profie
Heb jij er de ruimte voor?
Vaste plek of vaak verplaatsen?
Wat ga je er mee zagen?

HG Hugo
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Belangrijkste vraag is wat wil je er mee. Voor het 'ruw' afkorten van hout is deze zaag zeker geschikt en ander genoemde modellen ook. Verwacht je echter precisie van je zaag (zagen op de graad nauwkeurig), dan zal je toch echt bij de duurdere merken moeten gaan shoppen.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
mijn eerste verstekzaag was een top craft van de Aldi voor €99, is zo goed als identiek aan de powerplus versie van 210mm uitschuifbaar.
Ik moet zeggen dat ze helemaal zo slecht niet was, heb ze echt zwaar gebruikt en ze heeft het goed doorstaan.
Ik moet wel zeggen dat ik ze toen enkel gebruikte om stukken grof af te korten, snedes op perfect 90 graden maken moet je vergeten en de gradenklem werkte zeer slecht.
Heb ze verkocht toen ik mijn handen kon zetten op een gebruikte Kapex, een hele andere klasse is dat. Waarschijnlijk de beste verstekzaag ter wereld, maar ze kan niets meer dan een goedkope zaag. Enkel dat ze precieser is en ze je veel tijd uitspaart.
 

Priem

Nieuw lid
5 jan 2012
3
0
armadaman zei:
Hallo Aalt
Eerst maar een een paar vragen:
Voor de doe het zelver/ of profie
Heb jij er de ruimte voor?
Vaste plek of vaak verplaatsen?
Wat ga je er mee zagen?

HG Hugo

Heb niet de ruimte voor een zaagmachine op een vaste plek vandaar mijn voorkeur voor een kantelzaag die je zeer compact kunt opruimen onder de werkbank.
Wat ik er mee ga doen;
plaatmat. zagen bijvoorbeeld multiplex of MDF
een lat of balk zagen op gewenste breedte
haaks afkorten maar ook onder 45 graden
enz enz.

Wat me verder aanspreekt is dat je snel kan omschakelen van afkortzaag naar zaagtafelmachine en heb je dus de beschikking over 2 machines.

Via dit forum wil ik graag in contact komen met iemand die zelf deze of een vegelijkbare machine heeft en dus een goed oordeel kan geven of je voor relatief wenig geld een "goede" zaag koopt. Een echte Dewalt heeft mijn voorkeur maar dat gaat boven budget, ik zal dus in moeten leveren op kwaliteit maar koop je dan echt een bagger ding met overal speling op ? of kan ik hier hobbymatig prima mee uit de voeten ?

Wie O wie heeft deze of vergelijkbare kantelzaagmachine ?
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Plaatmateriaal wil sowieso slecht op zo'n ding, maar op een Dewalt ook, puur omdat je tafeloppervlak te klein is. Kan je beter een cirkelzaag nemen.
Verder staat er bovenstaand duidelijk zat antwoord op je vraag. Verwacht je zuiver te kunnen zagen, dan kan je dat vergeten, komt het niet op een halve mm of een graad aan en maakt het je niet uit dat je het spul constant moet verstellen/controleren, dan heb je hier een prima zaag.
Alleen jij kan aangeven wat je van een machine verwacht, een ander niet.

Over het algemeen kan je in gereedschapland de gouden stelregel aanhouden dat je krijgt naar wat je betaald.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.