Nieuw onderstel voor inca vlak/vandiktebank

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.418
685
Emst
Ik heb een nieuwonderstel voor mijn Inca vlak/vandiktebank gemaakt.
Gebruikt hout, vezelplaat? Eiken/Vuren en Rhus.
Plankjes zitten met RVS schroeven vast en niet gelijmd.
Rhus (Fluweelboom) was kersvers, maar is dan goed te draaien en scheurt niet of nauwelijks.

[album]379[/album]


[album]378[/album]

[album]377[/album]

[album]376[/album]
 

WR1944

Oud hout
Volgens de ARBO-wet moet je dergelijk schakelaars zo aanbrengen dat je ze niet ongemerkt of ongewild kan bedienen. Misschien kan je er een rand omheen aanbrengen zodat de schakelaar iets verdiept is.
Het geheel ziet er wel degelijk en doeltreffend uit. Iets in de constructie doet me denken aan 17e eeuwse bouwwerken.
Is de tafel stabiel genoeg met de rem op de wielen? Zijn alle wielen geremd? Als je vloer niet goed vlak is kan je een probleem hebben met alleen twee geremde wielen. Dat was voor mij de overweging om bij mijn freestafel vier geremde wielen aan te brengen. Mijn basement vloer is enigszins heuvelig.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.418
685
Emst
Timmertje, je was zeker wel even wit.

Jullie brengen mij op een idéé, ik maak er een rand om met een klepje zodat je altijd het klepje op moet lichten om bij de schakelaar te komen.

Ik zat inderdaad aan 4 zwenkwielen te denken met rem.
Er zitten nu 2 zwenk met rem en 2 vaste wielen onder en dit manouvreerd slecht in een kleine ruimte
 

WR1944

Oud hout
de Haan zei:
Ik zat inderdaad aan 4 zwenkwielen te denken met rem.
Er zitten nu 2 zwenk met rem en 2 vaste wielen onder en dit manouvreerd slecht in een kleine ruimte

Ik heb altijd die Nederlandse winkelwagentjes vervloekt want je kon ze niet besturen met 4 zwenkwielen. Gelukkig zijn ze in Amerika op dat gebied slimmer, hier heb je twee vaste en twee zwenkwielen. Wil je de tafel alle hoeken van je werkplaats kunnen laten zien dan heb je echt vier zwenkwielen nodig. Als je een vlakke vloer hebt kan je met twee geremde wielen uit de voeten, anders heb je er echt vier nodig.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.