grofvuil filter voor €20,-

hennes

Nieuw lid
8 nov 2008
14
0
Ik heb een leuke grofvuil filter gekocht bij de Aldi...normaal ben ik niet zo van het Aldigereedschap maar deze werkt in combinatie met mijn festool afzuiger perfect. Volgens mij nog deze week te koop...
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
was ook van plan om er zo één te halen bij gamma. en hem ombouwen tot "thien separator" zodat er niets meer in de stofzuiger beland en ik kostbare filters kan sparen
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Nou.....ik ben vanmorgen op de fiets maar eens naar de Aldi gegaan......Regen, regen en nog meer regen....Fijn dat mijn vrouw de auto mee had.....

Dat filter werkt erg mooi, ik had al eens een ander soort gehad en daar kan ik niet mee overweg. Metalen bak, metalen deksel....allemaal degelijk uitgevoerd...

Echt een aanrader, zeker die 20 euro!!
 

EvdL

Actieve deelnemer
14 sep 2011
224
24
Eemnes
Yep OOk voor het leegzuigen van de open haard maar ook voor grof vuil ( staat zelfs op de verpakking)

Heb er ook een gehaald, ik vind dat de clips die de boven deksel vast houden niet al te stevig maar voor die € 20,00 hoor je mij niet klagen.
 

Dave

Actieve deelnemer
12 aug 2010
168
0
Ik heb hem deze week ook gekocht, nog niet geprobeerd, maar zo te horen geen miskoop.
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Zit er nog een soort van cycloon functie in? Of komt het fijne stof in het filter van de stofzuiger zelf?
Groeten,
Thom
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Vlak onder het deksel komt de lucht met een haakse bocht naar binnen en voor de luchtstroom naar de stofzuiger gaat komt hij ook nog een grof filter tegen.
Dus inderdaad een cycloonfunctie.
Bij 1 keer de bak vol had ik 1kopje vuil in de stofzuiger.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
en wat als je de filter eruitneemt? Ik zie het zo niet zitten om nog meer druk op de stofzuiger te zetten.
Met enkele eenvoudige mods kan je hem ombouwen tot een "thien separator" : http://www.cgallery.com/jpthien/cy.htm

Dat is wat ik al enkele tijd van plan was, ben vandaag weer naar gamma geweest en ze waren weer op, nu hebben ze mij verteld dat ze die niet meer zullen aanbieden want ze zijn niet meer te vinden. Misschien zijn het dezelfde van de aldi aktie in nederland en hebben die alles gekocht!
 

kire

Actieve deelnemer
5 jun 2010
142
2
Hoe werkt dat systeem eigenlijk gewoon tussen je machine en stofzuiger aansluiten? Iemand fotos van of uitleg?
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
BenchWorks, de Aldi heeft ze in de aanbieding, niet de Gamma.

Kire, ik zal vandaag kijken of ik een paar foto,s kan maken van mijn opstelling.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Een paar foto,s

[album]374[/album]

[album]373[/album]

Ik kan hem op dit moment alleen op de zaagtafel aansluiten.
Hij wordt ook nog op de draaibank aangesloten, als ik aan het schuren ben is dat wel nodig.
 

doener

Actieve deelnemer
22 dec 2011
53
0
Eindhoven
Ik heb hem ook gehaald, ik zou eigenlijk de zware metalen slang die erbij zit tussen dit ding en de stofzuiger zetten, en de lichtere stofzuigerslang aan mijn frees e.d. bevestigen. Heeft iemand dit ook al geprobeerd?
 

doener

Actieve deelnemer
22 dec 2011
53
0
Eindhoven
ik heb em weer terug gebracht. Als ik die zware metalen slang op mijn bovenfrees aan zou sluiten is ie 1 veel te kort en 2 veel te zwaar.
 

dulcinea

Actieve deelnemer
10 dec 2011
156
1
Houten
Ik vond die slang ook wel wat zwaar. Heb inmiddels een tweetal oude stofzuigerslangen geregeld en ga op die manier het geheel passend maken. Tweede slang wilde ik toch al hebben, omdat ik op de freestafel boven en onder wil kunnen afzuigen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.