Jeroen stelt zich voor

Jeroen

Nieuw lid
20 okt 2009
5
0
Hallo mede forummers,

Ik ben al een dikke 2 jaar lid maar sinds kort is een lang gekoesterde droom in vervulling gegaan en ben ik (eindelijk) zelf begonnen met het bewerken van hout. Een goed moment om me voor te stellen.

Ik ben Jeroen, 30 jaar en van beroep Officier bij de Landmacht. Ik woon samen met mijn vrouw in de Achterhoek, op dit moment nog in een tussenwoning zonder ruimte voor een werkplaats. Hopelijk komt daar binnenkort verandering in.

Een maand geleden ben ik gestart met een cursus houtbewerken bij Daan de Leeuw. Tot de start van de cursus had ik geen enkele ervaring met houtbewerken, alleen al jaren de droom het te leren. Ik wil de basis beginselen leren onder leiding van een ervaren meubelmaker zodat ik in staat ben om straks zelfstandig mooie projecten te maken.

Mijn eerste projectje, om de technieken te leren, is het maken van een notenhouten juwelenkistje. Foto's van het project heb ik geplaatst op het daarvoor bestemde forum. Het is voorlopig nog work in progress aangezien ik er maar 1 avond per week aan kan werken.
 

Creatief_Met_Hout

Actieve deelnemer
2 jul 2010
244
0
Hoi Jeroen,

Welkom op het forum.
Aan je foto's te zien, ben je goed bezig.
Ik heb indertijd ook een soortgelijke cursus gedaan, maar dan in Amsterdam.
Ook ik heb een kistje gemaakt om de schone kunst van verbindingen onder de knie te krijgen.
Mijn kistje had 4 verschillende verbindingen, zwaluwstaart, verdekte zwaluwstaart, tandverbinding en gewoon verstek verbinding. Was uitermate trots op het eindresultaat. En het kistje staat nog steeds te pronken op de kast.
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Jeroen
Welkom "terug" op het forum, je ziet het , het hout virus is ijzersterk. Een speciaal compliment voor je AVATAR. Daar word ik vrolijk van.
HG Hugo
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.