Tafelboor distrubutie snaar stuk.

N

neo_atomic

Guest
Ik heb een Tafelboor staan waarvan de distrubutie snaar kapot is. :cry:
Probleem is alleen dat ik niet weet welke snaar erin moet en waar ik die kan krijgen.
Kan ook nergens een verwijzing vinden naar welk type enz.
Heb de lengte van de snaar even gemeten, die komt op ongeveer 73cm.

Is er iemand die me uit de brand kan helpen en weet waar ik het beste voor een vervangende snaar kan kijken.?


 

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
Meestal is een oude snaar al uitgerokken, en moet de nieuwe beduidend kleiner zijn.
Afgelopen zomer restaureerde ik m'n vlak-vandiktebank, en ik kon terecht in een winkel waar ze allerlei gereedschap en onderdelen verkopen.

Over het algemeen staat er op de riem zelf een maat, maar als je de stukken meedoet naar de winkel zullen ze je wel verder kunnen helpen.
Kan best zijn dat het even zoeken is naar de juiste winkel, maar wie je niet kan helpen kan je waarschijnlijk wel doorverwijzen.

Succes met de zoektocht!

Steven
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Probeer het eens bij een automaterialenzaak, grote kans dat ze hem hebben.
Wel de oude meenemen.
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Over de pulie assen een touwtje spannen. Middelste stand. Dan een knoop erin strak . doorknippen en nameten. Weet je zeker dat er op de oude snaar niks staat??? Touwtje mee nemen en gewoon passen in de winkel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.