Scheppach Basato 3 of de Hammer N4400 lintzaag?

mighty theo

Nieuw lid
5 dec 2011
3
0
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en wil mijn hout hobby wat uitbreiden. Ik had altijd wat los handgereedschap (Festool cirkelzaag, Elu bovenfrees etc.) en wil nu dus de stap maken naar wat professioneler gereedschap. Mijn doel is het maken van leuke meubeltjes en kastjes (vaak voorzien van wat figuurzaagwerk) in de klassieke sfeer.

Mijn eerst aanschaf zal een lintzaag worden. Nou zit ik te twijfelen tussen 2 lintzagen:

- De Hammer N4400: indrukwekkend door de prachtige video demonstratie filmpjes en heeft veel vermogen.
- De Scheppach Basato 3: Goedkopere lintzaag, lijkt goed genoeg te zijn voor wat ik ermee wil doen.

Van beide lintzagen heb ik op dit moment een aanbieding (N4400 kerstaanbieding 1245 Euro ex. en de Scheppach Basato 3 voor 489 Euro ex. bij een dealer die ze opruimt).

Ik begrijp dat de Scheppach een mindere machine is maar de aanbieding prijs is zeer interessant. Zijn er hier mede forumleden die me met name de Scheppach afraden of juist de Hammer aanraden?

Mijn dank zal groot zijn ;-)
 

poolvos

Actieve deelnemer
28 aug 2010
318
0
69
Rotterdam
www.ericofon.nl
Ik wilde ook een scheppach basato 3 kopen echter was deze uit de handel genomen daar er veel klachten over waren. Heb nu een 2 de hands basato HBS 32 en die werkt perfect.
Gr
 

herbieferbie

Actieve deelnemer
8 aug 2011
229
1
Oud gastel
Wat niet wegneemt dat de Hammer een geweldige machine is, die ook op de toekomst voorbereid is mocht je wat zwaarder werk gaan doen. En HBM materiaal staat nou niet bekent om zijn kwaliteit, ik laat het links liggen ieder geval. Er is zat te koop op MP als je maar niet vergeet de bekleding van de wielen te controleren , nogal prijzig om dat te laten vervangen. Gietijzeren werkblad heeft de voorkeur.
Zelf heb ik een Huvema en ben er prima tevreden mee, uiteindelijk wil ik naar een Hammer toe maar dan moet ik nog even sparen vrees ik.

Ach bezit is het einde van het verlangen moet je maar denken :)

Succes HF
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
De Hammer lijkt een super goede keuze........misschien wel overkill omdat je misschien met een veel lichtere machine ook wel uit de voeten zou kunnen.

Heb je al eens wat lintzagen geprobeerd ? Dus gewoon aanzetten en wat hout ermee zagen ? Er zijn vast wel forumleden die je hiermee willen helpen. Zo kan je erg goed bepalen welke specifieke eisen je aan een machine stelt.
 

mighty theo

Nieuw lid
5 dec 2011
3
0
Allemaal hartelijk bedankt voor jullie bijdrage. Ik heb er even over nagedacht en heb uiteindelijk de Scheppach Basato 3 aangeschaft. Reden was dat voor mijn werkzaamheden, het een voldoende oplossing lijkt te zijn. De machine heb ik voor 489 ex BTW (30% korting) aan mogen schaffen en dat lijkt me ook een heel mooi bedrag om te starten met een lintzaag.

Bedankt!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.