Even voorstellen: RelicBert

RelicBert

Nieuw lid
28 nov 2011
8
0
www.duowhatever.nl
Hallo Forumleden,

Mijn naam is Bert, werk als projectleider in de elektrotechniek.

Mijn grootste hobby is muziek maken, met name gitaar spelen, de elektrische variant. Ik doe dit tegenwoordig samen met mijn vrouw Betty als country duo:
http://www.duowhatever.nl

Samen met mijn vader ooit als eens een gitaar gebouwd, nou ja, mijn vader deed het "houtwerk", ik de techniek. Helaas is mijn vader op een leeftijd gekomen dat dit allemaal niet meer zo goed lukt. Mijn grootste wens is dan ook om zelf nog eens een gitaar te bouwen. (ik heb er wel een geassembleerd, maar dat is toch wat anders:
http://amphora.home.xs4all.nl/index8.htm )

Verder heb ik een paar jaar geleden een versterker gebouwd, welke nog moet worden voorzien van een "mooie" houten kast:
http://amphora.home.xs4all.nl/6A20/paginas/pagina00.html

Op dit moment zijn er plannen om opnieuw een versterker te bouwen, voor thuis gebruik. Voorwaarde hiervoor is dat deze naast de goede klank, ook optisch er goed uit komt te zien. Dit betekend in elk geval een houten kast.

Ik kom op dit forum terecht omdat ik, hoewel ik hout prachtig materiaal vind, nog weinig bouw ervaring heb.
Wel zit ik al een tijdje te lezen, erg interessant allemaal, en ook erg leerzaam.

Goed, dit is het wel zo'n beetje. Indien er vragen zijn beantwoord ik deze graag.

Groetjes,
Bert ten Hove

PS: Mijn nickname, RelicBert, komt ook uit de gitaar wereld. Oude gitaren, uit de vijftiger jaren bijvoorbeeld, zijn, mits in originele staat, heel veel geld waard. Door de leeftijd zien ze er wel heel erg "versleten" uit, verf mist op veel plaatsen, beschadigingen, verroeste onderdelen etc. etc. Dit noemt men Relic. (Nieuwe gitaren worden tegenwoordig als Relic geleverd, hebben dan in de fabriek al een oud uiterlijk gekregen, iets waar ik absoluut niet van hou) Omdat mijn uiterlijk (55 jaar) ook niet meer helemaal "vers" is, heb ik RelicBert als nickname gekozen.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Bert,

Wow, wat een activiteiten!! ERg gaaf. Welkom op dit forum en mocht je eens in de buurt van Zwolle zijn staan staat de koffie klaar!!
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Welkom Bert, mooie plannen, een gitaar maken staat ook nog op mijn "verlang to do lijstje", ben heel benieuwd. Er zijn ook kits van gitaren te koop, een recente serie artikelen op Finewoodworking behandeld de bouw van zo'n kit gitaar.

jaap
 

RelicBert

Nieuw lid
28 nov 2011
8
0
www.duowhatever.nl
jaap zei:
Welkom Bert, mooie plannen, een gitaar maken staat ook nog op mijn "verlang to do lijstje", ben heel benieuwd. Er zijn ook kits van gitaren te koop, een recente serie artikelen op Finewoodworking behandeld de bouw van zo'n kit gitaar.

jaap

Dank u mensen voor het welkom!!

Dit kits kan eigenlijk niet zo veel zijn gezien de prijsstelling. Bovendien is dan het "Houtwerk" al voor je gedaan. Leuk voor een winteravond, maar nauwelijks een project te noemen denk ik.

Voorlopig eerst maar eens aan mijn versterker werken. Zal daar binnenkort, als er iets meer vorderingen zijn, ook eens een draadje aan wagen.

Gr.
Bert
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.