Karger draaibank

poolvos

Actieve deelnemer
28 aug 2010
318
0
69
Rotterdam
www.ericofon.nl
Hallo allemaal,
Hier mijn nieuwe aankoop een oude Karger draaibank. Wil deze gaan gebruiken als Kopdraaibank. Moet wel een degelijk onderstel onder van hout of ijzer en moet nog uitvogelen hoe de drieklauw er evt afmoet. Ben vast begonnen met de oude meuk eraf te bikken dus daar ben ik wel even mee zoet, was zwart met rode letters.
Zijn er leden die een karger bezitten? Alle adviezen,tips en trucs zijn welkom.
Wordt vervolgd.
Gr
Ron

Attached files
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Ron

Mooie aankoop, volgens mij een metaaldraaibank. Wel een degelijk stuk Duits ijzer. Ben benieuw naar het vervolg. Zat er ook een motor bij? Jan Pranger heeft ook zo'n ombouw gedaan. moet je maar even op zoeken, hij heeft vast wel een paar goede tips voor je.

Hartelijke groet Hugo
 

poolvos

Actieve deelnemer
28 aug 2010
318
0
69
Rotterdam
www.ericofon.nl
Hoi,
Ja het is een metaaldraaibank en zit ook een motortje bij en draait nog ook :D moet even navragen wat de mogelijkheden zijn, misschien een motor met regelaar wel beter. Heb al contact met Jan hierover gehad en met onze woodworker van de maand Andre.
Gr
 

poolvos

Actieve deelnemer
28 aug 2010
318
0
69
Rotterdam
www.ericofon.nl
Alles komt goed Hugo, Jan heeft ervaring met zo kopdraaier en Andre bouwt zijn eigen draaibanken vandaar, maar alle ideen en bevindingen van andere forumgangers zijn meer dan welkom :D
Gr
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
En dat wonder der techniek staat te gloren op www.lathes.co.uk (pagina 6 type DP3).
Eigelijk moet je hem restaureren en dan achter plexiglas tentoonstellen, want die houtneuten zitten natuurlijk overal aan. Mooie aankoop Ron.
vr.gr. Jan Pranger.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.