Sawstop cirkelzaag beschermt je vingers

nieuws

Nieuw lid
18 jan 2008
10
0
Sawstop is in de USA al een paar jaar bezig met het promoten van hun sawstop, een slim mechanisme waarbij de zaag, als deze je vinger raakt, in een paar miliseconde stopt.
Ze hebben nu een eigen zaagmachine (een soort bouwzaag) waar hun uitvinding in is verwerkt.
Het filmpje laat zien dat het echt werkt!

Sawstop filmpje [MEDIA=youtube]tPtojoURLb4[/MEDIA]
 

HoutbewerkerX

Nieuw lid
1 mei 2008
12
0
Het beschermd je mischien 1 of 2 keer, want dat aluminium opvangstuk van die zaag raakt zwaar beschadigt na zo'n noodstop.
 

hemski

Actieve deelnemer
31 mrt 2008
281
2
per ingreep heb je een nieuw zaagblad en een remklauw nodig. De remklauw kost zo'n 75 dollar. Ik heb begrepen dat hij wat vaker afgaat dan gewenst, maar daar staat tegenover dat je risico op letsel sterk is afgenomen. Ik heb een paar maanden geleden nog ge"informeerd of ze al in NL verkrijgbaar zijn danwel in de EU. Ze schijnen nog wat elektonica aanpassingen te moeten doen om hem hier te kunnen verkopen. Zodra hij hier in de EU te verkrijgen is ben ik van de partij.

Naats dat het een veilige machine is schijnt hij ook nog goed te presteren.
 

hemski

Actieve deelnemer
31 mrt 2008
281
2
de hele machine. Systeem is niet los beschikbaar om op een nadere machine gebruikt te worden.

Prijs in de US is ca 4000 dollar.
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Ik heb al verschillende andere filmpjes van de Sawstop gezien en blijf me verbazen hoe snel de beveiliging reageerd.
Ook schijnt het een prima zaagtafel te zijn.
Nadeel van deze machine is dat je niet ff snel een stukje kan zagen, elke keer checked de machine zijn systeem en volgens sommige testers werkt dat op den duur behoorlijk op je zenuwen....
Maar goed alles beter dan een vinger eraf.
Als de Sawstop in de USA $4000 kost zou het mij niets verbazen als de euro prijs tussen de 4500 en 5000 euro of zelfs nog veel hoger komt te liggen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.