Setje blokhaken

WR1944

Oud hout
Omdat ik in Holland een redelijke hoeveelheid gereedschap heb die ter zijner tijd naar de USA verhuist ben ik erg terughoudend om in de USA hetzelfde aan gereedschap aan te schaffen. Maar als je je te veel moet behelpen dan ga je toch maar winkelen.
Ik heb twee maten combinatie blokhaken maar normale blokhaken zijn toch handiger. Dus toen ik bij Woodcraft een set blokhaken zag liggen werd ik toch hebberig. In eerste instantie wilde ik een kleine en een grote versie hebben. Bij het afrekenen zei de shop assistant dat de complete set goedkoper was dan die twee aparte blokhaken. Dat moet je niet tegen een Hollander zeggen. Dus wandelde ik even later weg met de set voor $38, dat is ruim 27 Euro. De blokhaken komen uit India en voldoen aan een BS norm (een soort Engelse DIN) en dat is voor houtbewerking meer dan voldoende, zelfs voor metaalbewerking.
Ik heb er een houder voor gemaakt en nu hangen ze aan m'n gereedschapbord.

Attached files
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Mooi setje! Die kleine blokhaken zijn inderdaad erg handig, ik gebruik die vooral om machines af te stellen en dergelijke.

Enige nadele vind ik dat ze soms wat topzwaar zijn omdat het blok zo zwaar is in verhouding tot de lineaal.
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Zo'n soort setje heb ik ook. Ooit eens op ebay in de UK gekocht. Daar bood iemand die setjes aan voor weinig. Vooral de kleintjes vind ik heel handig. Bijv. bij zwaluwstaartjes. Normale blokhaken vind ik dan veel te groot en onhandig.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.