Trekzaag

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Hallo houtbewerkers,

Ik heb een trekzaag Dewalt DW8101 in gebruik,maar ik vraag mij af of het normaal is dat de arm niet evenwijdig loopt met de tafel..
De arm draagt minstens één centimeter af .

Mvg,
Ruud
 
A

Anonymous

Guest
Als ik het goed lees,heb je een radiaal arm zaag machine,die af hangt?

:?:
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Henkus zei:
Als ik het goed lees,heb je een radiaal arm zaag machine,die af hangt?

:?:
Inderdaad,met een zaagbeweging raakt de zaag maar nipt de tafel bij het begin,maar ze gaat op het einde van de uitgang 1cm diep in de tafel.
Normaal of niet?

Mvg,
Rudy
 

WR1944

Oud hout
Dit lijkt me erg ongewoon. De arm moet goed parallel aan de tafel lopen anders kan je geen mooie groeven maken.
Zit er ergens speling in de geleiding. Is de machine misschien gevallen of is er iets zwaars op gevallen. Is er ergens iets gescheurd of gebroken. Kan je met de hand de arm op en neer bewegen. Heb je de machine nieuw gekocht of tweede hands en zat de afwijking er toen al in.
Zijn er punten waar iets afgesteld kan worden.

Je ziet het, een hoop vragen. Op deze manier kan je misschien een oorzaak achterhalen en daarmee de zaak oplossen.

Ik heb een exploded view toegevoegd van de kolom en de arm. Misschien kan je er iets mee.

Attached files DeWalt stuklijst.pdf (6.1 KB)
 
A

Anonymous

Guest
Ik heb ook ooit zo,n ding gehad,en als ik me goed herinner kon je alles afstellen.
Leuke machine voor toendertijd.
Ik zou zeggen,begin bij het begin ,en stel hem af volgens fabrieks instellingen.
Als de fout er nog in zit,zal onze Amerikaanse Helpdesk Afdeling mogelijk gelijk hebben. :mrgreen:
Gevallen of zo.

Als alternatief kun je overwegen om de zaagtafel uit te vullen,zodat hij gelijk op diepte
zaagt overal.
Dit kan wel invloed hebben op je graden instelling,voor verstekken enz.


Laat maar horen hoe het er voor staat.

Succes.

:cool:
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Ik heb zelf de 8103, en daar kan je de hoogte van het werkblad instellen om te zorgen dat het evenwijdig staat aan de zaagarm. Het frame, welke opgebouwd is uit allemaal kleine onderdelen, bied voldoende instelmogelijkheden. Als ik het mij goed herinner staat in de gebruiksaanswijzing dat je bij installeren de moter 90 graden moest kantelen en het blijkt af moest stellen op een vaste afstand van de kop van de zaag as. Tja, en de machine heeft idd op veel punten speling..... :?
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Heb vandaag wat zitten sleutelen,maar nu kan ik helemaal niet meer volgen
Zaag staat pas,tafel staat ook pas en toch staat de zaag bij het begin in de tafel en op het einde van de slag raakt hij de tafel niet meer.
Wat kan ik dan nu nog regelen?

Mvg,
Rudy
rtqath.jpg

el8z5x.jpg

j8mej8.jpg

nve2zd.jpg
 
A

Anonymous

Guest
Als ik het goed zie heb je de waterpas op de arm gelegd.
Je arm is taps naar voren............ :eek: tjonge jonge.
Waterpas aan de onderkant,waar de loopbaan zit plaatsen.

Meet de hoogte tussen loopbaan en blad aan de voor en achterkant
eens,er zal wel een verschil in zitten??
Dat moet je oplossen..........
Dat moet gelijk zijn.


Succes.

:mrgreen:
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Henkus zei:
Als ik het goed zie heb je de waterpas op de arm gelegd.
Je arm is taps naar voren............ :eek: tjonge jonge.
Waterpas aan de onderkant,waar de loopbaan zit plaatsen.

Meet de hoogte tussen loopbaan en blad aan de voor en achterkant
eens,er zal wel een verschil in zitten??
Dat moet je oplossen..........
Dat moet gelijk zijn.


Succes.

:mrgreen:
Hallo,
Bedankt vr de uitleg.
Probleem is opgelost!

Mvg,
Rudy
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.