houtkrullen

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
Nah die arme konijntjes! Ik zou de krullen bewaren voor de heren peterderooij en armadaman als ze op de brandstapel gaan. :mrgreen: :mrgreen:
 

l3nna3rt

Actieve deelnemer
16 dec 2010
156
0
Ik heb laatst mijn zaagsel/houtkrullen allemaal weggegooid, maar zou er graag een ander blij mee maken. Misschien is de kinderboerderij idd een optie, maar eens in de zoveel tijd zaag ik ook wat plaatmateriaal. Is dit niet slecht voor die beesten dan?
 

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
Ik denk dat het zaagsel inderdaad niet ok is voor gebruik bij dieren.
Krullen van tropisch of giftig hout ook niet veronderstel ik.

Ik overweeg om zelf een soort briketten te maken om te verbranden in mijn kachel. Zo hou ik met m'n afval het atelier warm in de winter;-)

Mijn vader heeft een cilindervormige kachel in de werkplaats, waar hij houtkrullen redelijk vast instampt met een balk.
Vooraf hangt hij een conische balk van bovenkant naar het luchtgat onderaan, en eens de krullen aangestampt trekt hij die eruit. Zo ontstaat er een trekgat, zodat er ook lucht bij kan.
Misschien dat ik er mettertijd ook zo eentje maak...

Groeten,
Steven
 

PatrickM

Actieve deelnemer
4 feb 2011
84
0
Opbranden ik de vuurkorf, plaatstelijke scouting heeft er ook vaak brlankbij, kippenboeren of swiene boeren
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.