compacte Tafelzaag

Jelmer79

Actieve deelnemer
4 okt 2011
25
0
Ik zit er aan te denken om mij een zaagtafel te halen, ivm verstekzagen van plankjes voor doosjes.
Nu is bij mij de ruimte niet groot genoeg voor eentje op poten, nu was de vraag of die kleintjes, die je op een werkbank/tafel kunt zetten iets of zitten hier ook weer haken en ogen aan?
En hebben jullie nog tips voor de aanschaf van een klein model?
 

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
Als je enkel doosjes en zo maakt is dit misschien wel iets?

http://www.ulmia.de/Deutsch/Ulmia-Gehrungssaegen_1.htm#Gehrungssäge Modell 352

Zelf ben ik er verzot op, vooral om kleine latten en zo voor seriewerk op maat te zagen.
Verstekken zijn perfect te zagen zonder veel moeite.
Het is ook veel veiliger dan een elektrische verstekzaag, vooral voor kleine latten dan.
Verder ook geen geluidsoverlast, geen rondvliegend stof en geen elektriciteitsverbruik;-).

Steven
 

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
Zelfs als ik 200 stukjes moet zagen gebruik ik de handzaag, want mijn elektrische verstekzaag heeft een aanlooptijd van toch enkele seconden. Tegen de tijd dat de zaag op toeren is, is het stukje al met de hand gezaagd;-).
 

Jelmer79

Actieve deelnemer
4 okt 2011
25
0
de eerste planning is om een paar kleine doosjes te maken om die techniek onder knie te krijgen.
Dit wil ik later uitbreiden naar grotere doosjes en uiteindelijk stoelen, tafels etc.
Misschien dat het voor een begin een goede optie is. als ik eenmaal daar ben is hopelijk ook de aanhanger uit de garage en heb ik meer ruimte om verder te kijken.
thanks voor de tip, maar koppigheid en gemak kent geen grenzen dus sluit de mogelijk niet uit voor een tafelzaag :twisted:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.