Japanse schuifdeuren

Paul Borst

Nieuw lid
6 feb 2009
1
0
Kan iemand mij vertellen hoe je het beste rijst papier op Japanse schuifdeuren bevestigd ? Ik heb een paar mooie deuren gemaakt van bamboehout. Maar dat rijstpapier erop maken is mij nog niet gelukt.

Hartelijke groeten

Paul
 

Caspar Labarre

Actieve deelnemer
4 okt 2008
677
0
De japanners doen het met rijstlijm die uit niets anders bestaat dan lekker plakkerig gekookte rijst )echte rijst geen snelkook' die met water word gekneed met een houte stok, tot het tot de juiste substantie is. het papier plankt perfect voor zolang als het materiaal zelf houd en is makkelijk te verwijderen en opnieuw aan te brengen. zelfde zou je ook kunnen doen met behangplaksel, ls he maar met water is op te lossen, het moet vervangbaar blijven.
 

kodama

Actieve deelnemer
Beste Paul,

Een zeer goed en niet al te duur boek hierover werd geschreven door Toshio Odate - Making Shoji. Hierin komen zowat alle aspecten aan bod. Ook Jay Van Arsdale schreef er één over het onderwerp. Kan je gemakelijk via Amazon bestellen.
Het is zeker aangewezen eerst een paar tryouts te doen alvorens aan je project te beginnen.
Veel succes.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.