Doosje uit bahia rosewood

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Forummers,

Jaja, daar komen de doosjes weer maar nu gemaakt op de draaibank :D

Ik had een mooi stuk bahia rosewood gekregen tijdens een houttochtje. Totdat dat moment nog nooit met dit hout gewerkt maar zeer zeker voor herhaling vatbaar!!! Het draait super en laat zich zeer goed afwerken. Gelukkig heb ik nog 1 stuk liggen!!





Afgewerkt met shellawax

Attached files
 

jokke

Actieve deelnemer
10 jul 2009
477
20
Bestaat er geen wet die het gebruik van bahia rosewood verbied tenzij voor muziekinstrument doeleinden? :D

Mooi werk hoor! En inderdaad een mooie houtsoort. Ik heb 12 soorten pallisander liggen maar deze, samen met violet pallisander is voor mij de absolute top! :)
 

woodpecker

Actieve deelnemer
24 okt 2009
64
0
He Rick mooi doosje heb je gedraaid.

De naam van het hout komt bij mij niet bekend voor.

Maar ziet er wel leuk en fris uit.


Ga zo door ik blijf je volgen

groetjes Woodpecker.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@jokke hahaha die wet ken ik inderdaad......sorry he!!

@woodpecker: goed om weer van je te horen!! Hoe is het met het gesegmenteerde draaien?

@Rene : Nee, deze soort is niet giftig. Tenminste daar heb ik nog nooit van gehoord. Ben je in de war met che-chen (caribisch rosewood), dat heb ik ook liggen? Deze soort wordt ook wel poisonwood genoemd. Echter is het hout niet giftig maar het sap van de boom....en dan bedoel ik ook giftig!!!!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.