Schaal uit berken multiplex

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Ik kreeg van een plaatselijke meubelmaker ( http://www.tonnema.nl ) wat stukjes multiplex. Wordt altijd gewaarderd!! Tevens even staan kwijlen bij de keuken die hij aan het bouwen is.....wow........

De stukken multiplex wilde ik verlijmen tot 1 blok en daaruit dan een schaal draaien.

Het proces heb ik beschreven in het volgende you-tube-filmpje

[youtube][/youtube]

Als eindresultaat heb ik dit dus verkregen!!



Erg leuk project om eens te proberen. Het grote nadeel is dat je wel veel aan het beitels slijpen bent,hahaha.

Attached files
 

janvandijk

Actieve deelnemer
1 okt 2008
342
2
Een heel tof effect, Ik moet nodig een een draaibankje aanscahffen, want hiervan gaan mijn handen zeker jeuken
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Leuk effect Rick. Ik ben juist bezig met een opdracht in Russisch berkenmultiplex. Het wordt een schaal met deksel. Mooi om te doen, maar o die beitels. Ik plaats nog wel een foto binnenkort.
vr.gr. Jan Pranger.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Mooie schaal het schuine verlijmen geeft net iets extra. Dit zal ik meenemen ter insperatie van een volgende schaal.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@Jan : Yep, de beitels hebben het wel zwaar.....Ik wilde eens een hele grote vaas maken uit multiplex maar dat idee laat ik nu wel varen,haha
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.