Ariane stelt zich voor

Ariane

Nieuw lid
5 jun 2011
1
0
Ik ben Ariane en woon in Hindeloopen.
Van beroep houten botenbouwer, 25 jaar geleden begonnen als leerling in Engeland.Na 6 jaar daar en 15 jaar in Italie ben ik nu alweer een tijd terug in NL.Om te merken dat er een hoop is veranderd in de boten wereld...weinig meer dat aan mijn oorspronkelijke vak herinnert.Alles fineertjes en plaatmateriaal, snel inelkaar geplakt en geniet.Slingerlijstjes met de hand?? Doet geen weldenkend mens meer, daar is nu een cnc frees voor.Het leuke was er wel af voor mij.
Dus nu een eigen hout werkplaatsje ingericht, waar ik mijn eigen ding kan doen onder het motto " kwaliteit duurt het langst "
Gewoon mooie dingen van hout maken.Geen krachtstroom,dus kleine machientjes, maar alles doet het prima.
Nieuw voor mij is alleen de houtdraaibank..Altijd een droom geweest, weleens wat mee gespeeld, maar nooit echt in verdiept.
Nu zoek ik een ervaren houtdraaier die mij een eindje op weg wil helpen misschien een paar lesjes geven ??
Liefst ooknog niet heel vreselijk ver bij mij vandaan..

Voor vragen over reparatie restauratie of bouw van een houten bootje kan je natuurlijk altijd bij me terecht.
groet
Ariane.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Hallo Ariane.
Voor over de schouder kijken kun je bij mij terecht in Lemmer. Stuur maar een berichtje.
Op mijn site zie je enkele machines. www.arstorno.nl.
Welke machine heb jij?
vr.gr. Jan Pranger.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.