mozaiekbox II

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
He forummers,

Zoals beloofd hier de opvolger van mozaiekbox I

Gebruikte houtsoorten : esdoorn,wenge,pau amarello,padoek,purperhart
Afwerking : 1 x walnotenolie, 3 danish-oil
Greepje : esdoorn met rvs-staafjes
Afmeting : 170x260x78mm

Pfff, wat is het toch lastig om een leuk greepje te bedenken voor op doosjes. Met greepje is het net wat meer af vaak maar ...............het blijft lastig.

Deze kistjes gaan mee naar OpenDagHout dus eerst niet in de verkoop.

Alle op-aanmerkingen zijn enorm welkom

Attached files
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Ik ben benieuwd hoe ze aanvoelen met al dat "inlegwerk". Helaas moet ik wachten tot 2 oktober. De kistjes worden wel steeds verfijnder Rick. Complimenten.
vr.gr. Jan Pranger.
 

Bobbie

Actieve deelnemer
25 aug 2011
72
0
Amstelveen
Mooi werk geleverd,
Wat je zegt het bedenken van handgrepen, wat ik wel eens gedaan heb, een pers mal gemaakt in gebogen vorm en daar tussen stroken fineer gestapeld en met elkaar verlijmd en in een vorm geschuurd, als handvat voor een houten koffertje.
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
een van je mooiste tot hiertoe! Ben niet zo wild van het patroon, maar wel van de manier waarop je de panelen verwerkt hebt in het 'frame' van het doosje.

De handgreep is denk ik net te groot. Maar dat kan ik pas op 2 oktober met zekerheid zeggen ^^
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Ik vind nr 1 mooier. Deze is door de zijkanten te beitsen een te druk geheel. Nr. 1 is rustiger.

Desalniettemin, wel een leuk doosje voor bijvoorbeeld de potloden van de kinderen. Dan is het juist wel leuk dat er meerdere kleuren zijn gebruikt.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Beitsen ? Nope, het is padoek en purperhart. Het was de bedoeling dat dit een extreem geheel zou worden. Hahaha dat lijkt aardig gelukt te zijn......

Grappig icoontje heeft onze Renault.......ik zat al te vegen op het scherm maar wegvegen ging niet.......haha
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Hhaha oeps... Komt waarschijnlijk omdat (geloof ik) Jaap laatst een topic had geplaatst waar hij met ecoline aan het spelen was :oops:


Houd je wakker he :mrgreen:
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
Hoe maak je dat gebogen patroon dan ?
Leg je dan 2 plankjes op elkaar en zaagt het dan gelijk uit of zo ?
Zeer mooie houtcombinatie , en een leuk handvatje :D

groetjes
ruben
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.