stommiteit herstellen...

klusfoobje

Actieve deelnemer
25 jan 2010
148
0
Okay, ik wilde van de week iets maken en had daar bij mijn houtman een mooie 2 meter lange eikenplank gehaald. Schitterend kwartiers en 35mm dik.

In de auto gemikt en op weg naar huis. Toen kwam een gele M in beeld en knorde er iets... Okay, even proeven of het nog net zo was als gisteren :mrgreen:

Kom ik thuis... trek de plank uit de auto, leg die boven op tafel en SUKKEL!!!!!!! waarom nu niet even je handen schoon en VET vrij gemaakt van die franse frieten...

De hamvraag, hoe kom ik van die vetvlekken af die nu op het mooie hout zitten ? :evil:

Ik heb er expres nog niets mee gedaan, wil het niet erger maken dan het is.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.839
892
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
IK denk dat schuren/schaven/vlakken de enige mogelijkheid is... Oplosmiddelen gaan het alleen maar meer in het hout doen trekken.

Misschien, heel misschien helpt de truuk met het strijkijzer nog (bij textiel wil dat wel eens helpen): sterk absorberend papier erop, dan een warm strijkijzer over het papier strijken om het vet zo goed mogelijk in het papier te laten trekken); veel hoop heb ik daar echter niet op.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.