Welke houtsoort is dit?

RickT

Actieve deelnemer
5 aug 2011
31
0
sloophout.punt.nl
Ik kreeg vorige week een partijtje sjorhout gratis aangeboden. Alleen heb ik nul komma nul materiaal kennis [ik kan eiken nog niet van beuken onderscheiden] dus ik dacht ik vraag het hier eens op dit forum even aan de experts :lol: Ik heb nog geen idee wat ik ermee ga doen. Desnoods kan ik het altijd nog als haardhout verkopen. Het hout heeft om grote stalen pijpen heen gezeten als bescherming. Balken zijn behoorlijk van gewicht

100_1763.jpg


100_1764.jpg

Alles spijkevrij gemaakt

100_1765.jpg


100_1766.jpg
 

jokke

Actieve deelnemer
10 jul 2009
477
20
Mij lijkt het beuk. Kan je een foto plaatsen van een geschaafd oppervlak? Ook een foto (close up) van het kopshout kan helpen.
 

RickT

Actieve deelnemer
5 aug 2011
31
0
sloophout.punt.nl
Zou dit iets zijn voor op de draaibank?

Wie interesse heeft kan overigens gratis een paar stukken komen halen als je in de buurt bent.

Maten zijn ruwweg 12 x 12 x 50

edit: Toch maar ff gedaan :)

100_1768.jpg


100_1769.jpg


Ik denk overigens dat jullie goed zitten met dat beuken.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Heeft het hout een specifieke geur? Voor paletten en verpakkingen worden soms onbekende houtsoorten gebruikt die eigenlijk voor de rest commercieel niet interessant zijn. Namen kan ik er niet op plakken.

Mathieu
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.