Viny stelt zich voor

viny

Nieuw lid
10 aug 2011
15
0
Hallo houtwormen
Mijn naam is Viny en als ik groot ben wil ik timmerman worden :lol: :lol:

Even serieus maar dat heb ik altijd bij het voorstellen,doet me denken aan een tv programma.
Maar goed ik ben 51 en sinds een jaar of drie niet meer werkzaam ivm hartproblemen.
Een jaar of 10 in de jachten bouw gewerkt (serieuze ambachtelijke jachten)maar dan wel als machine bankwerker.en al die tijd met bewondering naar de timmerlieden gekeken en vooral geluisterd.
Mijn vader was timmerman op een klooster en maakte de mooiste projecten,ook al onze meubels kwamen van zijn hand.

Nu ga ik ook met deze hobby beginnen en heb natuurlijk al wel wat ervaring,maar het is nu tijd om er serieus tegen aan tegaan.dit wil zeggen dat ik een aantal machinetjes ga aanschaffen.Ik heb dus een komplete kity combinatie gekocht met afzuiging (moet deze nog ophalen)en kan dit redelijk plaatsen in mijn schuurtje van 2,7 x5meter.
Het eerste project wordt een goede gereedschapkast en wat lades voor onder de werkbank,want in een dusdanig klein schuurtje moet je wel alles netjes ordenen.
Mijn andere hobby is oude radio meubels en radio's met buizen .
Dit waren toen nog echte meubel stukken.
Wat ik nu heb staan is een kuba lugano 2 uit 1953 met elektrische klep openers,dit was erg luxe voor die tijd.
Het mooie aan deze meubels zijn hun edele afwerking.
Hierbij komt het natuurlijk wel vanpas dat je een beetje met hout en fineer kunt werken.
Ik heb zeeen van tijd en twee rechter handen en veel ervaring met machines en het maken van hulpstukken.En ben niet vreemd met hout bewerking.
groeten en tot ziens op dit prachtige forum.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.