hout voor spijkerslaan

robkuh84

Nieuw lid
9 aug 2011
1
0
hallo allemaal,

Ik heb geen idee of ik hier aan het goede adres ben, maar ik waag toch een poging.

Binnen onze voetbalvereniging willen we graag na het voetbal nog een potje "spijkerslaan"doen. je kent het wel: Ombeurten op een spijkers slaan in een grote boomstronk en degene die als eerst z'n spijker er helemaal in heeft wint. Nu ben ik al een tijdje opzoek naar een geschikte boomstronk, maar ik krijg er geen gevonden. Nu lijkt het mij dat dit ook moet lukken met gewoon hout van een bouwmarkt. alleen heb ik geen idee wat voor hout ik hiervoor moet kopen. Verder weet ik niet wat voor spijkers het meest geschikt zijn hiervoor.

Ik ben absoluut een leek op hout gebiet en hoop dat ook dat iemand mij hierbij kan helpen.

Alvast bedankt!

Gr. Rob
 

schrijnwerker

Actieve deelnemer
11 aug 2008
543
56
Oostzaan
pjerdulac zei:
Je moet je schoonmoeder gebruiken

Die moet je gewoon uit het raam gooien. ;)

Je kan natuurlijk alle houtsoorten gebruiken maar vuren is het goedkoopst.
Spijkers van +/- 10 cm lijken mij voldoende.
Hoe groter de spijkers hoe dikker het hout dat je nodig hebt.
 

WR1944

Oud hout
Als je schoonmoeder bezwaar maakt kan je proberen een oude biels op te scharrelen. En om het een beetje spannend te houden kan je beter 6 duimers gebruiken (ca 15 cm lang) of nog langer. En om de spijker niet in een klap in het hout te slaan moet je ook een niet te zware hamer gebruiken. Een slag groter dan een klauwhamer tot een zgn. vuistje. En een lange steel geeft meer slagkracht maar maakt het moeilijker om raak te slaan.
Succes met je project.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Gaaf project!! Eigenlijk zou je de meeste houtsoorten kunnen gebruiken . Waar is ons mooie landje woon je, misschien kan ik je verwijzing naar een bekende zagerij?
 

RickT

Actieve deelnemer
5 aug 2011
31
0
sloophout.punt.nl
Duik de natuur in, en ga op zoek naar een paar mooie stammetjes. :)

spijkerslaan.jpg


suc6!
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Het leukste is het toch wel om een beetje stevige houtsoort, als bijvoorbeeld eiken, te nemen.
Als je geen stronk van voldoende lengte gevonden krijgt zou je ook toekunnen met een hele dikke plak en deze op een frampje zetten om de plak op hoogte te brengen.

Succes





*denkt terug aan zn studententijd waarin er ook veel aan spijker slaan gedaan werd in de sociëteit*
Hoe later het werd, des te langer deed je met je spijker :mrgreen: Overigens mocht je bij ons ook op de spijker van een ander slaan. Degene die er als op een na laatste ingeslagen werd, die haalde een rondje bier.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.