Wat heb ik nu weer gedaan.

nyckle

Actieve deelnemer
21 mei 2010
359
27
Ik ben van plan om een kinderkruiwagen te maken. Maar dan wel een echte kleine. Zoals ze hier vroeger in het groot reden.
Ik loop dus op de schroothoop opzoek naar inspiratie voor het wiel. Daar wil ik mee beginnen. Daar zit ook het meeste werk in. In elk geval drie hoepeltjes van ijzer.
Stuit ik op een oude slijpsteen. Zo een die bij elke boerderij stond om de messen van de maaimachine te slijpen. De steen nog helemaal intact, maar het ijzerwerk..... drama. Ik kon de handel meenemen voor 10€. Ik heb het ook nog gedaan. Elke avond trouw inspuiten met kruipolie. Onwrikbaar blijft het ijzer. Ik blijf een week met kruipolie spuiten heb ik me voorgenomen. Dan gaat de slijptol erop en een vlammenwerper. :twisted:
Draaien zal dat kreng!

Ik ben er ondertussen achter gekomen dat er een scheur in de waterbak zit. Tot mijn geluk hopelijk. Zeer waarschijnlijk is de steen rond. ... hopelijk.

Ik ga door tot het bittere einde. Scheur kan gesoldeerd worden. assen vervangen. De heleboel kan in een zuurbad wat mij betreft. (steen niet natuurlijk) Draaien zal dat oude kreng in mijn werkplaats!
 

mcluma

Actieve deelnemer
25 feb 2011
382
2
Woking, UK
In plaats van kruipolie gebruik DW40

Ik gerbuik allang geen kruipolie meer

dw40 heeft een vele beter penetratiegraad
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Ik neem aan dat je WD40 bedoelt? (niet dat ik wil zeiken, maar je schrijft 2x DW40 en was benieuwd of er nog een variant is)
 

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
Zo leren we weer wat, had geen ID waar WD-40 nou voor stond. :D

Enne, waar blijven de foto's!? Zo'n mooi sloopproject willen natuurlijk graag volgen. :idea:
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Ah, weer wat geleerd. Water Displacing dus! Ik noem het altijd vloeibaar monteur!
 

nyckle

Actieve deelnemer
21 mei 2010
359
27
Binnenkort plaats ik wel wat foto's.
Alles zit nog moer vast. Ik denk, dar het een hele operatie gaat worden om van dit schroot weer iets te maken.
 

klusfoobje

Actieve deelnemer
25 jan 2010
148
0
het klinkt misschien raar, maar heb je al Coca Cola geprobeerd ?

je moest eens weten wat je daar mee los kunt krijgen :)
 

burijn

Actieve deelnemer
8 dec 2010
53
0
Hallo Nyckle,

Geweldig allemaal dat hergebruik!
Maar er zit een adder onder het gras.....
Vaak hebben deze stenen een tijd gedeeltelijk in het water gestaan(waterbakgedeelte) en daardoor kan de interne structuur van de steen aangetast zijn.
de staan zal plaatselijk harder kunnen zijn(kalk afzetting in het zandsteen) en tijdens het slijpen ovaal worden.
Ik had er ook zo'n steen staan,een collega heeft er nu een leuk mini molensteentje aan :)
Maar de scheur in de waterbak kan de redding van de steen geweest zijn.
geluk ermee.

groet,

burijn :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.