afwerking schuur aan de binnenkant

tradibon

Actieve deelnemer
3 nov 2010
42
0
www.tradibon.webklik.nl
Beste forumleden,

Graag jullie advies. Ik heb de wanden van een schuur (35 m2) betimmerd met multiplex platen. Hoe zou je dit het best af kunnen werken, olie, beits of een lak?
De zelfde vraag heb ik voor het beschot tegen het dak. Dit is van grenen planken. Natuurlijkn vraag ik dit ook vanwege bescherming tegen eventuele houtworm en ander tuig.

Alvast dank voor jullie advies.

M.vr.gr. Henri
 

markvanzee

Actieve deelnemer
4 okt 2011
469
1
langerak
er hoeft eigenlijk niets op, ik heb ook niet op mijn multiplex wanden zitten, maar al zou ik het afwerken zou ik het denk ik met een watergedragen vloerlak doen, makkelijk en lekker hard.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Met een lak heb je kans op kapot springen en je stoor heus wel eens met iets tegen een wand aan.
Ik weet om eerlijk te zijn niet hoe krom trek gevoelig multiplex is, maar de andere kant heb je ook onbehandeld gelaten, zou ik de voorkant ook lekker onbehandeld laten. Daarnaast geeft dat als voordeel dat er door de hoeveelheid onbewerkt hout er een relatief evenwichtig vochtgehalte in je schuur gaat zijn.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.