Kistje uit esdoorn en mahonie

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Yep, daar is de kistjesfabriek weer :D

Dit keer een klein kistje gemaakt uit esdoorn en mahonie. Het mahonie is aangetast door wat ziekte zo lijkt het. Heel apart wild patroon, persoonlijk vind ik dit erg mooi. Het esdoorn is "gewoon" amerikaans esdoorn. Het kistje zit dmv zwaluwstaarten en een dotje lijm in elkaar. Het scharnierende dekseltje is gewoon een afgeknipte spijker aan weerszijden.

Alles afgewerkt met 1 laag walnotenolie (geperst in de Passiebloem, de molen bij ons in de straat).

Attached files
 

Bram Sibma

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
234
0
Dat is een erg leuk doosje geworden! Vind het een mooie verdeling van de staarten. wanneer ga je workshops geven? ;)

Bram
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@Bram : De verdeling van de staarten vind ik zelf ook mooi. Echter veel mensen vinden het regelmatige patroon mooier,tja... Een workshop? Het idee is erg leuk, er komen wel eens mensen bij mij thuis langs voor vragen. Met mijn beperkte kennis(maar veel enthousiasme) probeer ik ze te helpen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.