Waxinelichthouder

knutselaar

Actieve deelnemer
25 sep 2010
202
0
ik had laatst wat stukken mahonie van de brandstapel gered en doorgezaagd en daarna gevlakt om mijn schaafkunsten wat bij te schaven want ik kan totaal niet schaven :p
en ik had ook wat stukken esdoorn van Rick gekocht, en toen maar besloten omdat aan elkaar te lijmen en opnieuw weer te vlakken een paar gaten erin en je hebt een leuke waxinelichthouder :)






hij staat op de foto in 2 lagen olie van de ikea
alle op en aanmerkingen zijn welkom

groeten Bas

Attached files
 

WR1944

Oud hout
Dat ziet er goed uit.
Het enige puntje dat me als eerste opviel was de tussenruimte en de afstand tot de einden van de houder. Ik vermoed dat je drie lijnen op gelijke tussenafstand hebt gezet en aan het boren bent geslagen. Daardoor worden de tussenruimtes twee maal zo groot als de afstand tot de einden. Naar mijn gevoel ziet het er evenwichtiger uit als die afstanden even groot zijn. Daarvoor tel je de diameters van de gaten bij elkaar op. Trekt dat af van de lengte van het blok. Dat is het totaal van de tussenruimtes. Deel dat door drie, dan heb je een enkele tussenruimte. Zet een lijntje in het midden en een lijntje vanaf de einden op een afstand van een tussenruimte plus de straal van de boring. Het klinkt ingewikkelder dan het in werkelijkheid is.
Je had het ook van tevoren op papier uit kunnen zetten, dan had je dit misschien zelf al gezien.
 

knutselaar

Actieve deelnemer
25 sep 2010
202
0
ik heb een lijn in het midden gezet en van de zijkanten een vaste lijn maar ik denk dat ik met een halve cm vergist heb :p ik was vrij enthousiast dus niet goed gekeken denk ik, maar wel goed opgemerkt

groeten Bas
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
dat is een mooie t-lichtjeshouder !
leuk hoe die esdoorn telkens even onderbroken wordt door die t-lichtjes .
knap werk .


groetjes
ruben
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.