wenge herzagen

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Forummers,

Vandaag heb ik het herzagen van wat balken kwartiers wenge gefilmd. Erg mooi om te zien dus ik besloot de camera maar eens aan te zetten. Binnenkort gaan we hout zagen van 40 cm!!!

De dosse varianten heb ik allemaal in mijn houtwinkeltje liggen :D :D

[youtube][/youtube]
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Er was weer wat hout besteld bij ricks houtwinkeltje(haha) en dit moest door de herzaag. Donders wat gaat dat toch mooi! Je schijnt er fineer mee te kunnen zagen!!

Die "feeder" scheelt enorm inderdaad. Toch kijk ik met veel ontzag naar deze machine en ik bedien hem liever niet zelf.
 

don

Nieuw lid
14 okt 2011
18
0
www.donsars.com
Wat kost dat nou ongeveer om een 2,6 cm plank tot twee gelijke delen te laten zagen? Zoals in het filmpje dus?
Ik heb zelf niet zo veel aan die dikkere planken omdat ik dunner materiaal nodig heb.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Voordat iedereen denkt dat ik zo'n machine heb staan : Deze machine is eigendom van mijn goede vriend Rene Willemsen. Zo af en toe zaagt hij hout voor mij.

Vandaag weer wat gezaagd.....wow....wat een machine !!! Past helaas niet op mijn zoldertje....haha
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.