Rookie

FoRMaTC

Actieve deelnemer
21 jun 2011
187
5
Purmerend
Hoi allemaal,

Sinds een tijdje volg ik dit forum anoniem en ben sinds deze week lid van het forum en heb hier al heel wat informatie kunnen vergaren.
In mijn dagelijkse werk heb ik niets met hout te maken, behalve het bureau waar ik aan zit :)
Ik werk bij een outsourcingsbedrijf (IT), ben 32 jaar en sinds 5 maanden pappa van ons eerste kindje Danique.

Drie jaar geleden hebben we een huis gekocht in een klein dorpje in West-Friesland (Spierdijk (lees Spierdoik)).
We hadden allemaal leuke (landelijke) ideeen maar ik had, buiten een hamer en een accutol, nog nooit zo'n mega verbouwing gedaan.
[album]172[/album]

Toen mijn vriendin in verwachting was wilde ik ook de eerste verdieping aanpakken, net zoals de benedenverdieping.
Enfin plafonds eruit, nieuw electra erin en na 3 maanden stond alles weer strak in de verf.

Tsjah en toen een kledingkast maken.....
Ik wilde eigenlijk, net zoals onze binnendeuren (gemaakt door een timmerman) eigen kastdeuren maken (zie voorbeeld hieronder), ik denk dat gaan wij wel redden :)
[album]168[/album] [album]169[/album]

Zonder goeie zaagtafel en freestafel red je zulks niet dus op zoek naar een zaagtafel, bovenfrees en een freestafel.
Aangezien ik ook nog een nieuwe schutting wilde plaatsen, vond ik het wel verantwoord om een goeie zaagtafel te kopen :)
Onverwachts had mijn schoonvader nog een oude ELU TGS173 staan, alleen deze moest nog "even" gereviseerd worden.
Deze zat onder de constructielijm omdat iemand het handvat had proberen te repareren. De lijm was langs het spouwmes naar beneden gelopen en ook de kap zat dus vast :-(
Na een weekje timmeren, vijlen, smeren en een bezoekje aan schaaptools (voor nieuwe onderdelen) draait dit oude beestje weer als een zonnetje (gelijk ook maar even een 40 tands stahle zaagblad gekocht want de oude kon je zelfs jezelf niet meer mee verwonden :) )

Ik was op internet aan het zoeken naar een zelfbouw freestafel en kwam toen op deze site terecht.
(Vrouwlief had inmiddels al een bovenfrees kado gegeven met als stille hint de trapstrips in te frezen)
Na een mix van holzwerken en een paar andere websites heb ik dit tafeltje in een week in elkaar geknutseld.
[album]170[/album]

Zoals elke hobby het wordt van kwaad tot erger. Bezoekje brengen aan baptist, freesjes zoeken voor (meubel)deuren op ebay en marktplaats en noem zo maar op.

Hieronder nog wat foto's van onze woning en de garage (wat inmiddels aardig begint vol te staan)
[album]171[/album]
keuken.jpg

keuken2.jpg

en_suite.jpg


Volgend(e) project(en):
- Veranda
- buitenkeuken
- nieuwe schutting (i love google maps (http://maps.google.nl/?ll=52.436091,4.9 ... 52,,0,22.5)
- kledingkast deuren
- tvmeubel
- kledingkastwand(en) zolder
- en waarschijnlijk nog wel veel meer
 

mootje

Post veel
31 dec 2010
820
0
zuid-holland
welkom hier enne wauw wat een werk erg leuk om te zien en te lezen, succes nog met de plannen, en geniet ook lekker van de kleine, gefeliciteerd nog.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.