Galerij der mislukkingen.......

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Iedereen heeft dat wel eens: dat kan ik wel............o, nee.............kapot.
Tip: ga niets verbeteren maar begin opnieuw om van gemaakte fouten te kunnen leren.
Ik schroef ze aan de wand of maak er een compositie van. Blijf je eenvoudig bij........
Hebben jullie andere voorbeelden?
vr.gr. Jan Pranger.

Attached files
 

mootje

Post veel
31 dec 2010
820
0
zuid-holland
hahaha, ach, het is een idee, ik vrees dat er bij de meeste mensen extra openhaard hout op de al bestaande stapel komt.
 

WR1944

Oud hout
Ik ben niet zo productief als de meesten op dit forum. Daardoor maak ik waarschijnlijk minder mislukkingen. :mrgreen:
Als ik met een project start probeer ik altijd een marge voor aanpassingen in te bouwen. Dat lukt niet altijd maar meestal kan ik halverwege nog enkele nieuwe wegen inslaan. En het doen van definitieve stappen als lijmen en spijkeren (probeer ik zoveel mogelijk te vermijden) bewaar ik tot het allerlaatste moment. Soms is de gebruiker blij met het eindproduct ondanks tekortkomingen (in mijn ogen dan) en heb ik er verder vrede mee.
Laatst was ik bezig met een kastje voor onder de wastafel. De wastafel was op een klunzige manier bevestigd en met dat kastje werd het een stevig geheel. Op het samenlijmen na was het kastje gereed maar de wastafel kwam van de muur en brak. Gelukkig geen afgebroken pijpen en waterfonteinen. Dus een nieuwe wastafel gekocht. Daar zat een goedkope bijpassende kast bij dus die maar gebruikt. Een vriendin van m'n vrouw had het zelfde probleem met haar wastafel. De oorspronkelijke kast kon ik gebruiken als ik de pootjes iets inkortte. Aldus geschiedde en heeft de kast een alternatieve locatie en een blije gebruikster.
 

nyckle

Actieve deelnemer
21 mei 2010
359
27
Ik ben nog maar een beginner en ik draai niet zo heel vaak. Het enige wat aan spanen ging was het wijnglas ( lees hout) voor mijn vrouw. Dit is her draait tot een acceptabel potje.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Hartelijk dank voor de reacties. Niet dat ik een masochist ben die zichzelf pijnigt, maar plaatste dit onderwerp mede naar aanleiding van het door Rick afgekeurde (zijn) kastje. Ik doe het meer ter decoratie, zo je aan de buitenkant van de schuur kunt zien.
Feit is wel, dat ik gemaakte fouten niet herstel maar geheel opnieuw begin om zo van draaifouten te kunnen leren. En dat is een vast patroon geworden.
vr.gr. Jan Pranger.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Is een project niet naar wens ? Opnieuw beginnen
Niet meer leuk ? Mee stoppen en wat anders gaan doen

Mijn mislukkingen gaan eigenlijk altijd weg, enkele mislukkingen zijn opzich wel weer grappig en verblijven meestal in de werkplaats als geheugensteun. Dit houdt je inderdaad nederig
 

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
Ook al gaat een project niet naar wens en 'mislukt' het, dan nog zal ik zelden een goed stuk hout wegkwakken. Ik merk bij mezelf dat te veel plannen niet werkt, het gaat toch anders en het hout heeft vaak een eigen willetje. Zo heb ik net een nieuwe schaal afgemaakt waar zich spontaan een scheur overdwars begon te vormen. Had hem weg kunnen donderen, maar dat betekend simpelweg een 'change of plan'. Dus, hamer derbij en *PATS* de schaal in tweeën geslagen, en weer verbonden met ijzen buizen. Lijkt heel mooi, het contrast met het ijzer en het warme eikenhout. En de zigzag opening breekt de anders saaie vorm.

Voor mij is nederigheid ook een stukje aanpassen aan hout, niet steeds de 'menselijke maat' opdringen zeg maar.
 
een redelijk oud topic maar van de week had ik ook zo'n misluk-project:(
had een mooie bol gedraaid van zo'n 30cm diameter en waas die uit aan het hollen
ik was bijna klaar toen ik nog eventjes voelde of de wand overal even dik was ,op een plekje niet dus daar nog even de beitel in gezet
had echter niet rekening gehouden met het feit dat het hout flink met slaap was aangetast en hoe dunner je het dan draait hoe sneller hij breekt
heb dus helaas door de wand heen gestoken:(
op een paar stukjes zit de bovenzijde nog vast aan de onderkant en dat heb ik ook zo gelaten
voorzichtig geschuurd en toen afgewerkt
en eigenlijk moet ik zeggen dat het er niet slecht uitziet:p
foto's volgen later nog(camera kaduuk)
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Hahahahaha....die mogelijk heb ik inderdaad om iets te verwijderen maar het is volledig de waarheid ;):eek:

Ik zit hier achter de laptop en de schaal staat links van mij, daar kan ik mooi naar kijken vandaag. Bewaar je mislukkingen inderdaad maar,word hier zeer gewaardeerd. Wat me nog gaver lijkt is om in 2013 eens te komen kijken wanneer je de bowlsaver aan het gebruiken bent.
 
nu je het toch over die bowlsaver hebt
bij de video's van de fabrikanten loopt het altijd toch net iets lekkerder dan in het echt:p
heb er ooit eens een paar schalen mee gedaan bij en bevriende draaier maar voorlopig blijf ik toch nog eventjes bij het volledig uithollen:p
ik had namelijk de ervaring dat het er erg ruw aan toe ging
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.