theelichthouders

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Forummers,

Enkele weken geleden kwam dit idee in mij op. Een houten theelichthouder.....men neme een balkje....boort daar gaten in en.......tadaa......een theelichthouder. Nou met dit als uitgangspunt begon het hele festijn.

Na 2 ruwe schetsen dan toch de 1:1 tekening gemaakt en eens gekeken op zolder welke houtsoorten ik wilde gaan gebruiken. Ahaa, mooi project voor de reststukken!!! De ene is gemaakt van kers en walnoot, de andere twee zijn gemaakt uit een heleboel verschillende houtsoorten. Allemaal geschaafd op 3,5mm. Pff, dat knettert lekker over de schaafbank heen :D

1 mixedwood theelicht is afgewerkt met blanke lak(vind ik niet zo geslaagd)
De andere twee heb ik in de vertrouwende danish-oil gezet.


[album]153[/album]

[album]152[/album]

[album]151[/album]



Bedankt weer voor het kijken!
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Rick, ja, ja dat is een leuk projectje om resthout voor te gebruiken, zo zie je maar kleine stukjes resthout zijn daar nuttig voor.
Ik moet wel zeggen dat je fantasie grenzeloos is, kom maar eens op het idee.
En of ik ze leuk vind, reken maar van yes.
Groetjes, Ad
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
mooie theelichthoudertjes heb je daar gemaakt .
hoe heb je dat schuine kantje gemaakt in de gaten waar de theelichtjes in komen ?



groetjes
ruben
 

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
Die eerste is mijn favoriet, die oogt juist profi doordat het niet zo 'druk' is al de gemixte versies.
(net een Mars reep, yum) :mrgreen:

Lak ben ik ook niet zo'n fan van nee. Ben recentelijk aan het testen met acryl spuitlak, maar ik vind het gewoon niet natuurlijk lijken (nog afgezien van gelazer met druipers, vlekken en ander temperatuur/vocht gerelateerd gemier). Nu moet ik waarschijnlijk gewoon goede materialen kopen als een compressor/lakspuit maar jee dat is een investering..
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.