werkbankhaken

bas

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
110
0
hallo,
ik heb een tweedehands werkbankje gekocht en in het blad en in de bankschroef aan de zijkant zitten gaten voor werkbankhaken.
deze gaten zijn 20*25mm en even dieper worden ze zo'n 20*22
is dit een standaard maat voor werkbanken? en zo ja waar kan ik zulke haken (pennen) kopen?
of zijn ze makkelijk zelf te maken en kan iemand een foto als voorbeeld plaatsen??
Bas
 
A

Athanor

Guest
Hallo Bas,

Ik ben er niet zo goed van op de hoogte, maar heb eens een bankschroef voor mijn zelfgemaakte bank gehaald bij een leverancier in Dokkum, ook bekend als De Beuk. Op hun site onder de naam Skobby staan artikelen voor werkbanken en daaruit begrijp ik dat de door jou opgegeven maat niet volledig bij hun standaardmaat past. Zie http://www.skobby.de/Holland/H_Verleimpresse.htm Zij leveren wel bankhaken. Er zijn hobbyisten die zelf houten bankhaken maken.

Fons
 

bas

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
110
0
ik denk dat ik de bankhaken ook maar zelf ga maken. ik heb nog nergens haken van de goede afmeting kunnen vinden.
weet iemand welke houtsoort ik het best kan gebruiken voor die haken?
de werkbank zelf is van grenen.
Bas
 

Jules Bosma

Actieve deelnemer
23 jan 2009
52
1
www.cncwerk.nl
We maaten vroeger gewoon korte pennen van Essen of beuken die we als vervangende pennen gebruikten. Het voordeel van hout is dan ook nog een keer dat wanneer je er eentje per ongelijk met je gereedschap raakt, dit niet beschadigd raakt.
Groet,
Jules
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.